COMENCEM NOU PROJECTE
OBJECTIUS GENERALS
Aprofundir en el descobriment de l’obra d’Antoni Tàpies.
Identificar les seves fonts d’inspiració: colors, formes, objectes i símbols.
Relacionar els elements que conformen l’obra amb l’entorn immediat dels nens/nenes.
Desenvolupar la capacitat d’observació, l’establiment de relacions i la deducció lògica.
Fomentar la creativitat.
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE
Ens visita un personatge molt particular! Ens ha explicat que era pintor i escultor i que es deia Antoni Tàpies. Ens han vingut ganes de conèixer una mica més la seva obra.
També hem vist un vídeo de la seva vida i les seves obres.
QUÈ ÉS QUÈ?
Donarem uns materials als alumnes perquè els puguin tocar. Descriurem les seves qualitats (Aspre o suau? Dur o tou? Quin pesa més? De quin color és?)
PINTURA AMB SORRA
Amb pintura color ocre, hi barregem sorra del pati. Cada nen/a n’agafa una mica, l’escampa per sobre d’una cartolina blanca i abans no s’assequi rasca amb el dit fent alguns dels símbols de Tàpies, i també les seves inicials, tal com hem observat en les seves obres.
RETRAT SIMBÒLIC DE LA CLASSE
Fem un mural col·lectiu sobre paper d’embalar. Un retrat simbòlic de la classe. Una empremta personal del peu de cada alumne, les inicials dels alumnes i altres símbols, que hi han volgut fer els nens/es.
MÒBILS PEL PASSADÍS
Per equips dibuixem símbols de Tàpies i les seves inicials en cartolines de colors marró, vermell, negre o blanc, les resseguim pel voltant, i un cop retallades ja les podem penjar al passadís.
COMPOSICIÓ INDIVIDUAL TAPA CAPSA
Composició individual amb diferents materials naturals, els anirem enganxant de forma lliure en una tapa de capsa de sabates.
ESCULTURA AMB EL MITJÓ
Després d’observar l’escultura que hi ha a la terrassa de la Fundació Tàpies, cada nen/a omple el seu mitjó amb paper de diari, fem una petita planxa de fang on clavem el mitjó, i acabem de decorar-lo.
FEM CARTELLS PER ANUNCIAR L’EXPOSICIÓ
Per equips, els més grans d’infantil, fem uns pasquins on hi ha el dia i l’hora que farem l’exposició per a totes les famílies, després els enganxem per tota l’escola.
LES ESCULTURES
Després buscar i observar algunes de les escultures de l’artista, fem una escultura per nivell, però, això sí, posant-hi la nostra empremta personal.
Les classes d’EI3 hem decidit de fer la cadira…
Les classes d’EI4 hem decidit de fer la porta metàl.lica i violí…
Les classes d’EI5 hem decidit de fer l’armari…
L’EXPOSICIÓ
I donem per acabat aquest projecte amb l’exposició en la qual convidem a totes les famílies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
pots deixar aquí el teu comentari