EI3A LES CABRETES

 

PROJECTE LES CABRETES

9a setmana

Divendres passat a psicomotricitat amb l’Anna vam jugar amb l’últim element del conte que ens faltava: el sac

Vam jugar a posar i treure pilotes del sac per tal de representar el que passa en el conte: Primer el llop posa les cabretes dins del sac, després la cabreta petita i la mare les treuen i per últim cadascuna d’elles hi posa dins un roc. 


Aprofitant que vam treballar aquest element del conte, aquesta setmana hem creat el producte final del projecte per tal de tancar-lo. Hem creat 7 titelles que són les 7 cabretes perquè els infants les puguin posar i treure del sac del llop. 

 

clica sobre la imatge per veure'n més



8a setmana

Aquesta setmana curta hem aprofitat per acabat el projecte parlant de quins productes podem menjar que provenen de la cabra. El primer que ha sortit ha sigut la llet i hem vist que els pagesos munyen les cabres per poder-la extreure.  Amb la llet hem pogut veure que se’n pot fer formatge o iogurts.


clica sobre la imatge per veure'n més



7a setmana

Aquesta setmana hem parlat de què mengen les cabres. Tant les que viuen per la muntanya com les que viuen a la granja. Hem descobert que mengen fulles, herba i arbusts i les que viuen a la granja també mengen palla i pinso. 

Hem vist que les bales poden ser rodones i n'hi ha de rectangles. A més, ens hem fixat que el pinso és diferent del que mengen els gossos que alguns infants tenen a casa.


clica sobre la imatge per veure'n més




6a setmana

Després de la setmana de la ciència hem reprès el projecte. Hem repassat les parts del cos d’una cabra i hem col·locat els diferents noms al mural que tenim penjat a l’aula.


Hem observat que les cabres no porten roba com nosaltres perquè tenen pèl que les protegeix del fred. Ara bé, sovint porten un complement al coll, l’esquella. N’hem manipulat dues per veure’n les diferències i hem pogut escoltar el seu so. 


Ens hem preguntat com és que porten esquella i hem descobert que pot servir per poder trobar les cabres encara que no les veiguem, ja que ens permet sentir-les de molt lluny. Arrel d’això ens hem preguntat a on viuen les cabres? Han sortit diversos llocs com: La muntanya, el bosc i la granja.

clica sobre la imatge per veure'n més

5a setmana

Aquesta setmana, seguint amb el projecte, hem mirat si els ous de color blanc i els ous de color marró tenen el mateix a dins. És a dir, si els dos tenen un rovell i una clara i si aquests són del mateix color. Els hem trencat i hem vist que sí!


Un altre element que surt en el conte, és el rellotge de paret. On s’amaga la cabreta petita perquè el llop no se l’emporti. Hem traçat línies, d’una banda a l’altre del full.


I per últim, hem manipulat farina. Primer de tot mirem com és, quin tacte té, que podem fer amb ella, etc. I decidim que amb la farina es pot fer pa!!! Doncs ens hem animat i hem fet pa!! La Montse, la cuinera de l’escola, ens ha dit que ens pot coure la massa en el forn. Doncs som-hi!! Quina bona pinta que té!! Segur que és boníssim!!!


clica sobre la imatge per veure'n més




4a setmana

Aquesta setmana, seguint amb el projecte, ens vam mirar el conte de les set cabretes i el llop per fixar-nos en els diferents elements que hi surten. Vam veure que el llop es menjava clares d’ou, posava la pota a un sac de farina, que la cabreta més petita es posava dins d’un rellotge i que el llop utilitza un sac per poder posar les cabretes. 


Hem començat amb el primer que surt en el conte, els ous. 

D’on surten els ous?. La Marina, que té gallines a casa seva, ens ha gravat un vídeo perquè les poguéssim veure. Hem vist on viuen i on posen els ous. 

Com són els ous per dins? Tot seguit, hem pogut treure la closca amb tot d’ous durs, a poc a poc, fent servir la pinça i molta paciència.

La closca, per poder veure-la bé, l’hem ficat en la safata del microscopi. S’hi poden veure punts de color negre i les esquerdes que hem fet per treure-la.

Tots els ous es trenquen si es llencen a terra? Un cop hem tingut els ous sense la closca, hem vist que els ous durs reboten i els que no estan cuits no, aquests es trenquen.

Els ous roden! 

I per últim, hem fet rodar els ous crus amb molt de compte a dins d’una safata perquè fessin camins amb la pintura.


clica sobre la imatge per veure'n més



3a setmana

Aquesta setmana ens hem fixat en els personatges que surten al conte. Entre tots hem fet una llista i hem vist que hi ha: la mare de les cabretes, les 7 cabretes i el llop. A partir d'aquí ho hem relacionat amb les fotografies que ens heu portat del nucli familiar. Cadascú ens ha explicat qui surt a la foto, si tenen germans, si aquests són més petits o més grans, on són, si tenen alguna mascota, etc.

També hem buscat qui comparteix alguna de les vocals del seu nom amb la paraula CABRETES. Veiem que cabretes només té la vocal A i la E.


clica sobre la imatge per veure'n més


1a i 2a setmana

Comencem un nou projecte, el del nom de la nostra classe, les CABRETES.

Primer de tot vam escoltar el conte "Les set cabretes i el llop" i també el vam mirar a la pissarra digital. Un cop sabíem que passava en el conte, vam començar a parlar de com són les cabres, si tenen mans, peus o bé són diferents de nosaltres. Veiem que les cabres tenen dues banyes, una cua i quatre potes, nosaltres no. Però sí que tenen dues orelles, dos ulls, un nas i una boca com nosaltres. Entre tots busquem que tenim igual i que tenim diferent.

Continuem cadascú dibuixant la seva cabreta de forma individual. S'han de dibuixar les 4 potes, les 2 banyes, la cua i les parts de la seva cara. Ens costa una mica, però de mica en mica anirem aprenent.

I per últim, entre tots pintem la nostra cabreta gegant!! Amb les ceres gruixudes i entre tots la pintem. Ara només ens queda penjar-la en la paret de la classe.


clica sobre la imatge per veure'n més






XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX








 2a setmana 

Amb les activitats d'aquesta setmana, donem per acabat aquest petit projecte dels 50 anys de la nostra escola.

Amb el gira-sol hem sortit tots els nens i les nenes d'Educació Infantil a fer una foto al pati, simulant el camp de gira-sols que hi havia abans de construir la nostra escola.

També hem pintat un quadret molt petit per fer una composició entre tots els nens i les nenes.

I per acabar hem enganxat els gira-sols en el mural que vam fer la setmana passada.

Que us sembla, oi que ens ha quedat molt bonic!!!


clica sobre la imatge per veure'n més
 1a setmana 

Tal com us vam informar, el primer petit projecte que fem és sobre el 50è aniversari de l'escola. Com que a Educació Infantil 3anys, són molt petits per entendre algunes coses i 50 anys enrera els queden molt lluny, ens hem centrat la foto del terreny on van construir la nostra escola, era un camp de gira-sols, a partir d'aquí hem anat a conèixer el pati dels nens grans, la piscina de l'escola i el bosquet.

Ja a la classe, un altre dia hem observat i pintat un gira-sol, i l'hem decorat amb boletes de paper de seda. En una altra sessió hem fet les tiges dels gira-sols amb pintura, fent línies rectes...

Cliqueu sobre la imatge per veure'n més


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

pots deixar aquí el teu comentari