EI3A LES CABRETES




PROJECTE ELS CRICS

LA CUCA DE LLUM

Aquesta setmana hem après algunes coses de les cuques de llum. Hem vist que són insectes i que per tant, tenen sis potes i dues antenes igual que les papallones i les marietes. A més hem vist com els brilla el final de la panxa durant la nit. Semblen petites estrelles voladores. 

Hem pintat una cuca de llum i li hem punxat al final de l’abdomen per poder-li fer aquesta part brillant. 

A més hem fabricat una casa d’insectes per poder guardar bé tots els Crics que hem anat fent durant aquests dies. Li hem fet forats simulant una caixa per cuidar insectes reals perquè puguin respirar. 

cliqueu a sobre el BOR per veure les activitats d'aquesta setmana

L'ARANYA

Aquesta setmana hem començat a investigar com són les aranyes. Hem vist que són unes autèntiques artistes, ja que són capaces de fer unes teranyines molt elaborades. Aquesta teranyina la fan servir de casa i també per caçar insectes que després es mengen. 

També hem après com són i ens ha sorprès que tenen 8 potes i 8 ulls. 

Hem observat que poden viure a molts llocs i hem vist que a la classe també, ja que n’hem trobat alguna penjada del sostre. A més també hem trobat teranyines dins i fora de la classe.

Aquests dies hem acabat la manualitat de les marietes i hem començat a aprendre un poema que parla de les teranyines de les aranyes.

L’aranya fila

Nit de juny. L’aranya fila

i les hores van passant;

L’aranya compta tranquila 

i la tela es va fent gran.


cliqueu a sobre la BYTE per veure les activitats d'aquesta setmana


LA MARIETA

Aquesta setmana hem après com són les marietes, què mengen i com creixen. Ho hem descobert mitjançant els contes i imatges que ens heu portat i buscant-ne pel pati. A més, la Gal·la dels Aneguets ens en va portar a la classe i les vam poder veure totes de prop. 

Hem vist que són vermelles i que tenen punts negres, que tenen dues ales, 6 potes i dues antenes. Hem descobert que sempre estan per les fulles perquè mengen pugó. En poden arribar a menjar molt de pugó, fins a 50. Aquest nombre tan gran l’hem treballat amb pedretes de colors i amb els nostres dits. 

A les fulles també hi ponen ous que en surten les larves i al cap d’uns dies es converteixen en marietes. Ens ha sorprès aprendre que quan són petites són grogues i a mesura que es van fent grans canvien el color i els hi surten els punts negres. També hem fet veure que érem marietes i hem practicat la seva tècnica d’autodefensa. 

Aquesta setmana hem començat una manualitat per plasmar com són les marietes i hem après una endevinalla. 

“Taques negres a l’esquena, un vestit color vermell, dues ales juganeres, per volar com un ocell.”




cliqueu a sobre la DAU per veure les activitats d'aquesta setmana



LA PAPALLONA

Aquesta setmana hem treballat les papallones. Primer hem parlat del que sabem i del què creiem com són. 

Després ens hem mirat els contes que heu portat de casa i hem descobert que les papallones abans de ser-ho han sigut erugues i que aquestes per convertir-se en papallones han de menjar moltes fulles i fer-se una casa al seu voltant anomenat capoll. 

Un cop s’han convertit en papallones, hem descobert que estan sempre a les flors perquè mengen una cosa de dins, el nèctar. Ho fan amb una llengua mooolt llarga que té un nom estrany: espiritrompa. 

Com sabem que estan a les flors, hem anat a buscar flors pel pati de l’escola a veure si trobàvem papallones. Hem començat pel nostre pati i com tenim poques plantes amb flor no n’hem vist cap. Després hem trobat a la Joana i li hem preguntat, si sabia a quins llocs de l’escola hi podríem trobar flors. Ens ha dit que a l’hort en trobaríem segur, així que cap allà hem anat. Hem tingut poca sort, però n’hem vist una de blanca de camí cap a l’hort.

Amb els vostres contes i imatges del Classroom hem vist com són les papallones: tenen dues antenes (que primer pensàvem que eren banyes com les de les cabres), dos ulls, un cos allargat, dues ales de molts colors diferents i 6 potes. 

Un cop hem vist com són hem observat que quan es posen sobre les flors tanquen les ales enrere i que tenen les ales iguals, són simètriques. Ens hem fixat amb aquesta simetria amb l’ajuda d’un mirall i l’hem experimentat amb pintura. 

També hem après una cançó de les papallones que és un poema de la Joana Raspall. Aquesta cançó parla de què no les hem d’agafar, que les hem de deixar volar lliurement. Si la voleu escoltar és el següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=LnF7ZqE2HI8



cliqueu a sobre la Fibi per veure les activitats d'aquesta setmana



LRESENTACIÓ
Després d’aquestes setmanes temàtiques: Sant Jordi, Wassily Kandinsky, el dia de l’esport i les colònies a Can Castellar; hem començat un nou projecte. 

Com som primavera, a les colònies i a les hores del pati trobem animalons que ens criden l’atenció. És per això que hem començat el projecte dels insectes. 

Uns insectes que tenim molt presents a l’aula són els personatges d’Innovamat, els Crics. Hem repassat tots els personatges que ens ajuden a aprendre al dia a dia a l’aula i ens hem fixat en quin nom tenen i en quin animal són cadascun d’ells. A partir d’ells hem votat quin insecte ens crida més l’atenció per aprendre’n coses, ja que hi ha 9 personatges i no tindrem temps de treballar-los tots. Durant la setmana que ve investigarem les papallones, perquè la més votada ha sigut la Fibi, la papallona.


cliqueu a sobre la foto per veure'n més







======================================



Aquesta setmana hem fet el projecte Kandinsky, cada dia hem fet una activitat diferent. 
Comencem el dilluns coneixent una mica la història d'aquest  personatge.
El dimarts, entre tots fem un mural estampant cercles amb diferents materials.
El dimecres, per equips, fem una escultura, cada equip omplirà una cartolina amb tot el material que vam portar de casa.
El dijous, pintem la pedra, que vam fer dilluns amb fang, he fer fer-hi cercles concèntrics.
El divendres, de forma individual fem un collage enganxant papers de diferents formes i diferents colors sobre una cartolina negra.

cliqueu a sobre la foto per veure les activitats de tota la setmana






# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # 










FINAL DE PROJECTE

Aquesta setmana hem culminat el projecte tot anant d’excursió al museu marítim on vam poder veure de forma virtual en un planetari, animals del fons del mar i poder ajudar el vaixell a treure l’àncora per poder continuar viatjant. 

A més també hem creat el nostre propi vaixell per poder navegar sobre l’aigua amb material de cartó i paper.

clica sobre la imatge per veure'n més


9a setmana

Durant aquesta setmana hem treballat els vehicles aquàtics i la flotabilitat a través dels objectes que les cabretes han portat de casa que utilitzen per jugar a la banyera. 

Hem parlat dels diferents vehicles i si aquests anaven per sobre o per sota de l’aigua a més de parlar del que és un far, una canya de pescar o un neoprè.

Els objectes els hem classificat segons si floten o s’enfonsen a la banyera i després ho hem comprovat posant-los a una caixa plena d’aigua. Aquest experiment l’hem repetit amb objectes que tenim a la classe. Ha sigut molt divertit poder-nos fer hipòtesis i en acabat comprovar si eren certes.

clica sobre la imatge per veure'n més


8a setmana

Aquesta setmana i la passada hem continuat el projecte de l’aigua parlant de quins són els animals que hi viuen. 

Hem pogut parlar de molts animals diferents gràcies a tots els peluixos, ninots i contes que heu portat de casa. Ens els hem mirat, ens hem fixat com són, de quin color, si tenen aletes, cua o tentacles. A més els hem classificat segons si viuen al riu o al mar i ens hem fixat en les característiques comunes que tenen pel sols fet de viure a l’aigua. Hem vist que els animals aquàtics tenen tentacles i aletes i que no tenen ni potes, ni nas ni peus o peülles com les cabres. 

A més a més la setmana passada la Rim va portar uns peixos que té a casa, la Xocolata i la Mimi. Hem aprofitat l’oportunitat per observar-los i cuidar-los tot donant-los menjar i intentar no cridar a la classe.

clica sobre la imatge per veure'n més


7a setmana

Aquesta setmana hem continuat parlant de l’aigua amb l’ajuda dels objectes que heu portat de casa i amb les fotos i vídeos que heu penjat al Classroom. Ens han servit per repassar coses treballades i per fer-nos noves preguntes. 

Hem repassat tot el que hem anat descobrint de l’aigua a través de fotos i paraules clau tot creant un esquema a la paret de la classe.

A més, hem aprofitat el poc sol que ens ha tocat a la finestra aquesta setmana per poder observar l’experiment del cicle de l’aigua

Per últim, hem començat a parlar dels animals que viuen a l’aigua. Tant en els rius com en els mars.

clica sobre la imatge per veure'n més


6a setmana

Després de la setmana de Carnaval hem reprès el nostre projecte de l’aigua parlant del Cicle de l’aigua. Hem vist que l’aigua no està mai quieta i que fa un gran viatge passant pels núvols, la pluja, el terra i el mar. 

Com entendre-ho no és cosa fàcil hem fet un experiment a petita escala per poder veure aquest cicle. Hem dibuixat un mar, un núvol i un sol en una bossa de plàstic transparent. Després hi hem posat aigua amb colorant a dins per poder observar com aquesta es mou. Perquè funcioni necessitem l’escalfor del sol i no n’ha fet gaire, esperem que la setmana que ve en faci algun dia i puguem observar-ho.

clica sobre la imatge per veure'n més

5a setmana

Hem començat la setmana parlant dels objectes transparents que han portat els infants de casa. Hem vist com tenim moltes coses transparents al nostre voltant. 

Després hem parlat d’on trobem aigua a casa, a l’escola i a la natura. Parlant d’això, ens hem preguntat: Com sona l’aigua? Ens hem ajudat d’una activitat que podeu repetir a casa si us ve de gust amb aquest enllaç: https://www.museudelesaigues.cat/activitats/com-sona-laigua/

Hem pogut escoltar com l’aigua pot sonar de formes molt diferents i ens hem adonat que en tenim per tot arreu: a les aixetes, al vàter, a les ampolles, a la pluja, … i que la necessitem per fer moltes coses al nostre dia a dia.


                                                clica sobre la imatge per veure'n més

3a i 4a setmana

Un cop hem observat els diferents estats de l’aigua, ens hem fixat en les seves característiques. La temperatura i el seu color


Hem parlat que l’aigua pot ser freda com quan obrim l’aixeta o la que tenim a l’ampolla, o pot ser calenta com quan ens banyem el vespre o anem a la piscina els dijous. També comentem que molt sovint escalfem l’aigua per poder cuinar.  


D’altra banda, ens fixem en el color de l’aigua. Per descobrir de quin color és, primer canviem l’aigua de recipient per veure de quin color la veiem cada cop que la canviem. Després tenim recipients iguals i tenyim l’aigua amb colorant alimentari per poder veure que canvia de color si nosaltres hi posem colorant, però que per si sola no té aquest color. Descobrim que l’aigua NO té color, que és transparent!


Per últim, hem buscat objectes transparents a la classe. N’hem trobat més dels que ens pensàvem!


clica sobre la imatge per veure'n més



1a i 2a setmana

La setmana passada vam decidir el nou projecte. A través de la conversa vam començar a indagar quins podrien ser els nostres interessos fins a arribar que l’aigua és quelcom molt present a les nostres vides i que en podrem treballar moltes coses. 

Aquesta setmana hem començat el projecte tot fixant-nos que als matins, abans d’anar cap a l’escola alguns cotxes tenen el vidre congelat i hem d’engegar la calefacció perquè marxi. Així doncs, un dia a l’arribar a l’escola ens vam abrigar i vam sortir al pati a buscar gel. Aquest el vam posar al radiador, ja que és la calefacció que tenim nosaltres a l’aula, per poder observar el que passava. Al cap d’una estona vam veure que el gel ja no hi era, que s’havia convertit amb aigua. A la tarda, ens vam fixar que l’aigua s’havia evaporat, “havia marxat volant”.  

Durant aquesta setmana en veure que el gel s’havia convertit amb aigua, també vam fer el procés a l’inrevés. Vam agafar aigua i la vam deixar a fora el pati a veure què passava. La vam deixar tota la nit, ja que els cotxes es glacen a la nit. L’endemà ho vam anar a buscar i vam veure que en el recipient el que hi havia era gel.

clica sobre la imatge per veure'n més

 







*****************************************



PROJECTE LES CABRETES

9a setmana

Divendres passat a psicomotricitat amb l’Anna vam jugar amb l’últim element del conte que ens faltava: el sac

Vam jugar a posar i treure pilotes del sac per tal de representar el que passa en el conte: Primer el llop posa les cabretes dins del sac, després la cabreta petita i la mare les treuen i per últim cadascuna d’elles hi posa dins un roc. 


Aprofitant que vam treballar aquest element del conte, aquesta setmana hem creat el producte final del projecte per tal de tancar-lo. Hem creat 7 titelles que són les 7 cabretes perquè els infants les puguin posar i treure del sac del llop. 

 

clica sobre la imatge per veure'n més



8a setmana

Aquesta setmana curta hem aprofitat per acabat el projecte parlant de quins productes podem menjar que provenen de la cabra. El primer que ha sortit ha sigut la llet i hem vist que els pagesos munyen les cabres per poder-la extreure.  Amb la llet hem pogut veure que se’n pot fer formatge o iogurts.


clica sobre la imatge per veure'n més



7a setmana

Aquesta setmana hem parlat de què mengen les cabres. Tant les que viuen per la muntanya com les que viuen a la granja. Hem descobert que mengen fulles, herba i arbusts i les que viuen a la granja també mengen palla i pinso. 

Hem vist que les bales poden ser rodones i n'hi ha de rectangles. A més, ens hem fixat que el pinso és diferent del que mengen els gossos que alguns infants tenen a casa.


clica sobre la imatge per veure'n més




6a setmana

Després de la setmana de la ciència hem reprès el projecte. Hem repassat les parts del cos d’una cabra i hem col·locat els diferents noms al mural que tenim penjat a l’aula.


Hem observat que les cabres no porten roba com nosaltres perquè tenen pèl que les protegeix del fred. Ara bé, sovint porten un complement al coll, l’esquella. N’hem manipulat dues per veure’n les diferències i hem pogut escoltar el seu so. 


Ens hem preguntat com és que porten esquella i hem descobert que pot servir per poder trobar les cabres encara que no les veiguem, ja que ens permet sentir-les de molt lluny. Arrel d’això ens hem preguntat a on viuen les cabres? Han sortit diversos llocs com: La muntanya, el bosc i la granja.

clica sobre la imatge per veure'n més

5a setmana

Aquesta setmana, seguint amb el projecte, hem mirat si els ous de color blanc i els ous de color marró tenen el mateix a dins. És a dir, si els dos tenen un rovell i una clara i si aquests són del mateix color. Els hem trencat i hem vist que sí!


Un altre element que surt en el conte, és el rellotge de paret. On s’amaga la cabreta petita perquè el llop no se l’emporti. Hem traçat línies, d’una banda a l’altre del full.


I per últim, hem manipulat farina. Primer de tot mirem com és, quin tacte té, que podem fer amb ella, etc. I decidim que amb la farina es pot fer pa!!! Doncs ens hem animat i hem fet pa!! La Montse, la cuinera de l’escola, ens ha dit que ens pot coure la massa en el forn. Doncs som-hi!! Quina bona pinta que té!! Segur que és boníssim!!!


clica sobre la imatge per veure'n més




4a setmana

Aquesta setmana, seguint amb el projecte, ens vam mirar el conte de les set cabretes i el llop per fixar-nos en els diferents elements que hi surten. Vam veure que el llop es menjava clares d’ou, posava la pota a un sac de farina, que la cabreta més petita es posava dins d’un rellotge i que el llop utilitza un sac per poder posar les cabretes. 


Hem començat amb el primer que surt en el conte, els ous. 

D’on surten els ous?. La Marina, que té gallines a casa seva, ens ha gravat un vídeo perquè les poguéssim veure. Hem vist on viuen i on posen els ous. 

Com són els ous per dins? Tot seguit, hem pogut treure la closca amb tot d’ous durs, a poc a poc, fent servir la pinça i molta paciència.

La closca, per poder veure-la bé, l’hem ficat en la safata del microscopi. S’hi poden veure punts de color negre i les esquerdes que hem fet per treure-la.

Tots els ous es trenquen si es llencen a terra? Un cop hem tingut els ous sense la closca, hem vist que els ous durs reboten i els que no estan cuits no, aquests es trenquen.

Els ous roden! 

I per últim, hem fet rodar els ous crus amb molt de compte a dins d’una safata perquè fessin camins amb la pintura.


clica sobre la imatge per veure'n més



3a setmana

Aquesta setmana ens hem fixat en els personatges que surten al conte. Entre tots hem fet una llista i hem vist que hi ha: la mare de les cabretes, les 7 cabretes i el llop. A partir d'aquí ho hem relacionat amb les fotografies que ens heu portat del nucli familiar. Cadascú ens ha explicat qui surt a la foto, si tenen germans, si aquests són més petits o més grans, on són, si tenen alguna mascota, etc.

També hem buscat qui comparteix alguna de les vocals del seu nom amb la paraula CABRETES. Veiem que cabretes només té la vocal A i la E.


clica sobre la imatge per veure'n més


1a i 2a setmana

Comencem un nou projecte, el del nom de la nostra classe, les CABRETES.

Primer de tot vam escoltar el conte "Les set cabretes i el llop" i també el vam mirar a la pissarra digital. Un cop sabíem que passava en el conte, vam començar a parlar de com són les cabres, si tenen mans, peus o bé són diferents de nosaltres. Veiem que les cabres tenen dues banyes, una cua i quatre potes, nosaltres no. Però sí que tenen dues orelles, dos ulls, un nas i una boca com nosaltres. Entre tots busquem que tenim igual i que tenim diferent.

Continuem cadascú dibuixant la seva cabreta de forma individual. S'han de dibuixar les 4 potes, les 2 banyes, la cua i les parts de la seva cara. Ens costa una mica, però de mica en mica anirem aprenent.

I per últim, entre tots pintem la nostra cabreta gegant!! Amb les ceres gruixudes i entre tots la pintem. Ara només ens queda penjar-la en la paret de la classe.


clica sobre la imatge per veure'n més






XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX








 2a setmana 

Amb les activitats d'aquesta setmana, donem per acabat aquest petit projecte dels 50 anys de la nostra escola.

Amb el gira-sol hem sortit tots els nens i les nenes d'Educació Infantil a fer una foto al pati, simulant el camp de gira-sols que hi havia abans de construir la nostra escola.

També hem pintat un quadret molt petit per fer una composició entre tots els nens i les nenes.

I per acabar hem enganxat els gira-sols en el mural que vam fer la setmana passada.

Que us sembla, oi que ens ha quedat molt bonic!!!


clica sobre la imatge per veure'n més
 1a setmana 

Tal com us vam informar, el primer petit projecte que fem és sobre el 50è aniversari de l'escola. Com que a Educació Infantil 3anys, són molt petits per entendre algunes coses i 50 anys enrera els queden molt lluny, ens hem centrat la foto del terreny on van construir la nostra escola, era un camp de gira-sols, a partir d'aquí hem anat a conèixer el pati dels nens grans, la piscina de l'escola i el bosquet.

Ja a la classe, un altre dia hem observat i pintat un gira-sol, i l'hem decorat amb boletes de paper de seda. En una altra sessió hem fet les tiges dels gira-sols amb pintura, fent línies rectes...

Cliqueu sobre la imatge per veure'n més


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

pots deixar aquí el teu comentari