COM CREIX UNA PLANTA? PROJECTE DORA LA REGADORA
7a Setmana
Aquesta és la darrera setmana del projecte, ens hem emportat el nostre personatge, ja amb una bona melena cap a casa. I també hem anat a l'hort a veure què havia passat amb les nostres plantes.
6a Setmana
5a Setmana
COM CREIX UNA PLANTA? PROJECTE DORA LA REGADORA
4a Setmana
Tornem a fer l’observació de la planta i cada equip explica als companys el què ha passat i el perquè. Fan el dibuix del seu got.
Mirem un vídeo on es veuen molt clarament les parts d'una planta.
Amb pintura, fem el dibuix d'una planta i les seves parts, i escrivim el nom.
Sortim al nostre pati per veure les plantes que hi tenim, cada equip n'escull una, amb els ipads hi fem una foto, i escrivim en un paper el que veiem de cada planta, si té flor, de quin color és? Com són les fulles...
Com que sabem que totes són plantes aromàtiques, ja a la classe busquem el seu nom per internet, amb la informació que en trobem i la que hem apuntat nosaltres en farem una fitxa de cada planta.
3a Setmana
Aquesta setmana l’hem començat fent l’observació del nostre got i fen el dibuix. Quina sorpresa que hem tingut quan hem vist la planta que ha sortit a les fosques!!! I n’hi ha unes que fan molta pudor.
Hem regat o no, segons les ordres de les nostres etiquetes.
També hem fet una fitxa individual amb tots els personatges que surten al conte.
Hem decorat el cul de l’ampolla de plàstic amb un tap vermell i uns ulls molt bonics.
I també hem anat a l’hort per agafar terra per plantar les llavors del nostre personatge i hem aprofitat per veure les plantes de l’hort i per regar-les.
clica sobre les imatges per veure'n més
2a Setmana
Aquesta setmana ens ha visitat la Regadora Dora, ens ha portat tot el material necessari per fer l'experiment, però s'ha descomptat, per això hem aprofitat per fer una mica de matemàtiques.
Decorem amb etiquetes els gots on plantarem les llenties i les mongetes, continuem fent matemàtiques, (quantes etiquetes necessitem?)
Abans de plantar, com que tenim moltes mongetes i llenties, les obserbem bé i busquem les diferències, també aprofitem per fer, sumes i restes per parelles. (En una mà en tinc dues i a l'altra 3, quantes en tinc?...)
Tot seguit, ja podem posar cotó als pots, 2 mongetes, 2 llenties i tornar-ho a tapar amb cotó fluix. I seguim les instruccions de les etiquetes de cada pot.
Cada equip ha fet la seva hipòtesi del que creu que passarà amb el seu got, l'escriuen i ho expliquen als companys. I finalment ho pengem tot en unes cartolines on anirem enganxant les explicacions de l'experiment.
clica sobre les imatges per veure'n més
Amb aquest projecte pretenem ajudar als nens i nenes a:
Familiaritzar-se amb el mètode científic.
Fomentar el treball cooperatiu i la col·laboració.
Esforçar-se a preparar la seva part de l’experiment per tal d’explicar-la, als companys, el màxim de bé possible.
Impulsar la relació entre infants de les dues classes d’EI5.
1a sessió:
Comencem presentant el projecte a partir del conte de la Dora la regadora. L’objectiu principal d’aquest és el plantejament d’una situació per provocar preguntes als nens i nenes.
Per resoldre-les hauran de fer les seves hipòtesis sobre el naixement d’una planta en un lloc no habitual. Aquestes les anirem anotant per compartir-les amb l'altre grup classe.
clica sobre la imatge per veure'n més
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
PROJECTE ELS MAMUTS
5A SETMANA
Aquesta setmana hem acabat el projecte sobre els mamuts. Per equips hem buscat informació sobre un tipus de mamut en concret.
clica sobre la imatge per veure'n més
Un cop hem tingut tota la informació necessària, hem fet un vídeo per poder-la compartir amb els companys i amb tots vosaltres. Esperem que us agradi.
clica sobre les imatges per veure els vídeos
4A SETMANA
Aquesta setmana, hem seguit aprenent coses sobre els mamuts. A partir dels llibres que tenim a l’escola i de la informació que hem trobat a l’ordinador. La Lena i l’Asier ens han portat uns esquelets de mamuts i hem pogut veure com eren. També hem vist on vivien i que fa molts anys que ja no estan aquí.
En el llibre de la classe, hem pogut veure fòssils d’ossos de mamuts. Per poder entendre una mica millor què és un fòssil, n'hem fet un a la classe, tot i que ja sabem que els fòssils no es fan tan de pressa com l'hem fet nosaltres, es necessiten molts milions d'anys!
clica sobre la imatge per veure'n més
3A SETMANA
Aquesta setmana, hem seguit aprenent coses sobre els mamuts. A partir dels llibres que tenim a l’escola i de la informació que hem trobat a l’ordinador.
COM EREN ELS MAMUTS? Mirem un llibre que ens dóna informació de com eren. Veiem el pes i la llargada dels ullals dels mamuts. Seguim amb el pes i l'alçada dels mamuts i la comparem amb el nostre pes i la nostra alçada. Hem vist que eren molt grans i pesaven moltíssim!! I per últim hem vist el que menjaven.
clica sobre la imatge per veure'n més
2A SETMANA
Aquesta setmana, cada equip ha llegit els quatre punts que van escriure del que volien aprendre sobre els mamuts. Entre tots, hem fet una llista a la pissarra del que volem aprendre. Ara que ja sabem que volem aprendre... comencem a investigar!
COM EREN ELS MAMUTS? Mirem un llibre que ens dóna informació de com eren. Veiem que tenien pèl, una capa gruixuda de greix, i que no tenien banyes!!! Si no que eren ullals! Tenien uns ullals molt llargs. Un cop vam veure totes les parts, les vàrem escriure en un paper.
Com que ja teníem clar com eren, amb pintura i pinzells els vàrem dibuixar i pintar!
clica sobre la imatge per veure'n més
1A. SETMANA
Aquesta setmana els paracaigudistes hem començat un projecte nou!
Primer de tot, vam començar fent una llista de tots els animals que ens agradaven a la pissarra, cadascú en va dir un.
Un cop vam tenir la llista feta, cadascú va escriure el nom de l’animal que més li agradava (de tots els que hi havia) en un paper i el va ficar a dins d’una capsa. Després de fer el buidatge, va guanyar… el Mamut!!!
També vam fer una conversa sobre les coses que sabem dels mamuts i per equips, vam escriure en un full quines coses en volíem aprendre.
clica sobre la imatge per veure'n més
( ( ( ( ((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))) ) ) ) )
PROJECTE D'ANTONI TÀPIES
Hem fet un mural col.lectiu sobre paper d’ambalar. Un retrat simbòlic de la classe. Una empremta dels peus i la ma de cada alumne, utilitzant també alguns símbols d'en Tàpies.
També, en una altra sessió, hem parlat del pas del temps, ja que l'autor feia servir materials vells per posar en les seves obres. Aquesta activitat l'hem fet mostrant fotos de totes les mestres d'infantil quan érem petites, així han pogut veure la diferència, també els hem ensenyat un conte antic i un de nou, han pogut observar la diferència dels colors de les pàgines així com també l'olor...
clica sobre la imatge per veure'n més
Aquesta setmana dins del projecte de Tàpies, hem treballat les textures.
Hem mostrat un seguit d’imatges amb superfícies i textures diferents que hem trobat a l’escola. Per equips els nens i nenes han fet una descoberta dels espais de l’escola sota un nou punt de vista.
Per “caçar” les textures hem creat finestres per jugar a emmarcar els detalls de les superfícies que els interessen, les han imprès sobre un paper tot fregant amb una cera. També han fet fotos amb l’Ipad de totes les textures que han trobat ii desprès les hem mostrat a l’aula.
En una altre sessió hem fet una composició amb materials naturals i un mitjó, i hi hem pintat les nostres inicials tal com feia en Tàpies.
clica sobre la imatge per veure'n més
En la segona sessió hem anat al bosquet de l’escola per trobar materials de la natura que feia servir l’Antoni Tàpies en algunes de les seves obres. Vam recollir tot de pals, pinyes, pedres, sorra, fulles, etc.
I quan just anàvem a tornar a entrar a la classe, vam veure una cigonya enfilada a dalt de tot d’un dels fanals del pati. Ens vam quedar una bona estona observant-la, per veure com era i què feia.
clica sobre la imatge per veure'n més
En aquesta sessió hem après a identificar els diferents tipus de materials que utilitzava aquest artista, com llana, pedres, troncs, petxines... Hem deixat que els nens i nenes ho puguin tocar, observar, olorar i escoltar, tot anomenant les seves qualitats, aspre-suau, dur-tou, quin pesa més, de quin color és...
Després, hem tocat els objectes, sense veurel's per endevinar que era cada cosa, tot reconeixent els diferents materials per les seves qualitats tàctils
clica sobre la imatge per veure'n més
CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC
PROJECTE "EL NADAL"
Durant les darreres setmanes, hem estat treballant amb el projecte de Nadal.
Teníem molt clar quin era el nostre Producte Final; el vídeo del festival de Nadal, ja que aquest any, no ho podem celebrar en directe.
* Vam començar pintant una casa molt gran, per fer un Calendari d'Advent gegant que compartiríem amb les altres classes d'Educació Infantil.
* Després de veure el conte "del Fumera" el vàrem dibuixar.
* Per equips vàrem dibuixar el decorat que sortiria a la cançó de Nadal.
* També ens vàrem pintar un tió per anar més guapos en el vídeo.
* També hem fet un arbre per la porta i uns pingüins per decorar les finestres.
* Durant tots aquests dies hem estat aprenent la cançó i un poema pel vídeo que esperem que us agradi molt.
Aquí teniu un recull d'algunes fotos de totes aquestes activitats…
cliqueu sobre la imatge per veure'n més
PROJECTE PARACAIGUDES
Aquesta setmana hem acabat el projecte dels paracaigudes. Hem construït el nostre propi paracaigudes!! Mireu com han quedat!!
Clica la imatge per veure més fotografies
Seguim amb el projecte. Per entendre millor com és el funcionament de la vela del paracaigudes, juguem amb el paracaigudes. Fem córrer l'aire amunt i avall, veiem com s'infla, es desinfla i fins i tot com podem moure una pilota a sobre. Si la pilota es mou, podem aixecar aixecar algú que estigui a dins del paracaigudes... No! Perquè pesen molt.
Clica la imatge per veure més fotografies
El dimecres passat ens havia de venir a veure un paracaigudista, però al final no va poder venir. És per això que vam anar a escoltar el que explicava el Robert, que salta amb parapent però abans havia fet salts amb paracaigudes. Cada equip tenia una pregunta preparada que el Robert ens va contestar. I al final ens va ensenyar com s'infla la vela! Vam aprendre un munt de coses noves.
Clica la imatge per veure més fotografies
Barregem colors fent rodolar les castanyes
Aquesta setmana a l’hora de plàstica hem fet servir les castanyes per barrejar els colors. En una safata hem posat: un full, una mica de pintura de color groc, vermell i verd i per últim les castanyes. Sacsegem la safata a un costat i a l'altre, les castanyes rodolen i fan sortir els colors de la tardor.
PROJECTE PARACAIGUDES
Per començar el nostre primer projecte hem d’escollir un esport, un esport que sigui d’aire. Quins esports coneixem que siguin d’aire? Entre tots fem una llista: el parapen, el paracaigudisme, el globus aerostàtic, l’home volador i l’ala delta. Amb l’ajuda de la pantalla els mirem. Després de veure’ls fem una votació per escollir quins d’ells ens agradaria conèixer i sapiguer moltes més coses. D’entre tots surt el paracaigudisme! Som la classe dels paracaigudistes!
Què sabem? Què volem aprendre? Entre tots fem dues llistes. Una amb el què sabem dels paracaigudes i l’altre amb el què volem aprendre?
Quin material necessitem per començar? Mirem i aprenem dels materials.
Clica la imatge per veure més fotografies
Seguim el projecte amb un mural. Primer ens Dibuixem i pintem amb el nostre paracaigudes. I després fem el cel, tot pintant amb pintura. Ja sabem més coses sobre els paracaigudes i els paracaigudistes.
Clica la imatge per veure més fotografies
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
pots deixar aquí el teu comentari