EI3B ELS PATUFETS


PROJECTE ELS CRICS

ACABEM EL PROJECTE

Aquesta setmana, ja per acabar el projecte, hem fet memòria, de tots els Crics que treballat aquests dies, i en un mural i per equips, n'hem fet un recull, repassant alguns dels trets més característics de cada bitxo.
També hem decorat una capsa per poder-hi posar la papallona, les abelles, l'aranya i la marieta que hem anat fent cada setmana. Ah!, hem fet forats a la tapa perquè puguin respirar.
Dilluns ens els endurem a casa, i així donem per acabat el projecte dels CRICS.  

cliqueu a sobre la imatge per veure les activitats d'aquesta setmana



LA MARIETA

Aquesta setmana hem après cosetes de les marietes, hem après que igual que les abelles i les papallones, les marietes són insectes, tenen 6 potes (3 a un costat i 3 a l'altre costat) tenen antenes i aquestes només tenen 2 ulls. I que tenen unes ales molt amagades que només les despleguen quan han de volar. També hem après que n'hi ha de molts tipus i de diferents colors, però la que estem acostumats a veure pel nostre voltant és la marieta vermella amb 7 taques negres a l'esquena.

Hem après una endevinalla, hem ballat amb la cançó de la marieta discoteca, i hem fet un joc de memòria amb la cançó de la marieta Enriqueta (quants animals han sortit?, amb quin ordre han sortit? Quin animal sortirà ara?).

També hem sortit a observar les plantes del pati i les de l'hort per veure si hi trobàvem alguna marieta, ens ha costat molt, però al final n'hem pogut observar dues!!! Tot i que no paraven quietes!

I és clar aquesta setmana hem fet un treball manual d'una marieta amb una pedra rodoneta, ja veureu, ja, que boniques ens han quedat!

També hem fet una fitxa en la qual hem d'enganxar tantes taques a la marieta com ens diu el número.

Ah i en Mic també ens ha ensenyat una cançó de la marieta.


cliqueu a sobre la DAU per veure les activitats d'aquesta setmana




L'ARANYA

Aquesta setmana volem aprendre moltes coses de les aranyes, però quan les hem buscat pel Google i les hem posat a la pantalla, ningú se les volia mirar, són tan peludes, amb les potes llargues, i a més hem descobert que tenen vuit ulls, i que no són insectes, els insectes tenen antenes i 6 potes, i alguns tenen ales, en canvi les aranyes no tenen antenes, tenen vuit potes i no tenen ales, també hem après que n'hi ha de molts colors i de verinoses!!!

Ens les hem mirat de molt a prop amb el microscopi, les hem buscat als llibres i l'Àngels ens ha explicat el conte de l'aranya que va guanyar el premi per fer la millor teranyina.

Ens hem pintat la mà de color negre per fer una aranya, però només li hem fet 2 ulls perquè ens ha semblat que quedaria més divertida.

Hem vist un vídeo d'una aranya teixint una teranyina i nosaltres també n'hem teixit una, primer entre tots, després per sobre de la que vam fer amb pintura.

I per acabar també hem après un petit poema de l'aranya, el voleu escoltar?


cliqueu a sobre la BYTE per veure les activitats d'aquesta setmana



L'ABELLA

Aquesta setmana hem començat buscant informació en alguns dels llibres que hem portat a la classe. A la pissarra digital, hem buscat les parts del cos, on viuen, les classes d'abella que hi ha, de què s'alimenten, com neixen, el què fabriquen, com es defensen, i el perquè són importants les abelles. Una cosa que ens ha sorprès molt és que les abelles tenen 5 ulls! i que les podem diferenciar de les vespes perquè les abelles són peludes. Per això l'Àngels ha anat a buscar un microscopi i lupes per mirar-les de prop, també hem mirat un rusc.

També hem fet un treball amb pintura i hem après una cançó molt bonica.

Tot i que hem après que les abelles només piquen quan es volen defensar, ja que quan piquen perden el fibló i es moren, hem pensat que no era massa bona idea anar a buscar si en trobàvem, per això ens hem quedat al nostre pati i l'Àngels ens ha ensenyat més contes i llibres d'abelles i unes fotos a l'iPad, però al pati hi ha moltes coses interessants i aviat ens hem despistat veient un ocell, la lluna un avió...

Hem jugat al NINUS a un joc on havíem de fer marxar de l'hort els animals que es mengen les plantes i les abelles no les hem fet marxar!

Per acabar hem buscat les lletres per escriure ABELLA en una fitxa.


cliqueu a sobre la GEO per veure les activitats d'aquesta setmana



LA PAPALLONA

Comencem la setmana parlant de què sabem de les papallones, i tot i que sabem un munt de coses, encara ens en queden moltes per aprendre.

Busquem al Google i trobem moltes coses de les papallones, hem après que n'hi ha de dia i de nit, que volen igual, però que quan descansen les de dia pleguen les ales i les de nit les estiren, que les de dia són de molts colors i les de nit tenen colors més apagats... Que tenen 6 potes, 3 a un costat i 3 a l’altre, els ulls al cap i no a les antenes i que tenen una espiritrompa, per poder menjar i una espècie de nas, però al cos, no a la cara.

Un altre dia pugem a l'hort de l'escola per veure si veiem papallones, primer no en veiem cap, però al cap d'una estona en venen dues i es queden una estona entre nosaltres, i també n’hem vist  una de nit.

Hem buscat informació de què mengen, d'on viuen, i també hem pogut descobrir la màgia de la transformació d'una papallona.

També hem descobert la seva simetria, ho hem comprovat amb un mirall, i ho hem experimentat amb pintura.

També hem après una cançó molt bonica, i ens ha quedat molt clar que les papallones s'han de deixar volar i no les podem agafar.


cliqueu a sobre la Fibi per veure les activitats d'aquesta setmana




PRESENTACIÓ

Comencem molt il·lusionats un nou projecte, com que és la primavera, i ens agrada molt trobar cuques,  i els nostres personatges d'Innovamat, els que que ens ajuden a aprendre el dia a dia a l’aula, són insectes, hem decidit que els volem conèixer. Per això, hem tornat a veure la primera  pel·lícula dels CRICS... 

Hem repassat, un a un, tots els personatges. De CRICS n'hi ha 9, i no tenim temps de conèixer-los a tots, per això, hem fet votacions per decidir de quins volem aprendre coses.

Començarem amb la papallona,  ja que ha estat la més votada. El personatge que la representa és la FIBI.


cliqueu a sobre la foto per veure'n més



====================================




Aquesta setmana hem fet el projecte Kandinsky, cada dia hem fet una activitat diferent. 
Comencem el dilluns coneixent una mica la història d'aquest  personatge.
El dimarts, entre tots fem un mural estampant cercles amb diferents materials.
El dimecres, per equips, fem una escultura, cada equip omplirà una cartolina amb tot el material que vam portar de casa.
El dijous, pintem la pedra, que vam fer dilluns amb fang, he fer fer-hi cercles concèntrics.
El divendres, de forma individual fem un collage enganxant papers de diferents formes i diferents colors sobre una cartolina negra.

cliqueu a sobre la foto per veure les activitats de tota la setmana






# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # 





 




FINAL DE PLOJECTE

Aquesta setmana hem donat per acabat al projecte de la Lluna!

Els Patufets hem fet un repàs de tot els conceptes que hem après durant tot aquest camí. Com també hem realitzat el nostre producte final del projecte!

L’excursió al Museu Marítim de Barcelona, va ser un bon tancament, on vam poder gaudir d’una experiència per l’univers!

Agrair la col·laboració de les famílies durant tot el recorregut, els Patufets ens agrada que formeu part del procés!


clica sobre la imatge per veure'n més


clica sobre la imatge per veure'n més





10a setmana

Per tancar el projecte ens faltava parlar d’un tema. Com van vestits els astronautes?

Mirem contes de l’aula i alguna fotografia de l’ordinador, on podem observar el seu vestuari i quina tipologia de roba porten. 

  • Van amb un vestit blanc i gros per no cremar-se

  • Porten un casc com les motos per no fer-se mal

  • Els vestits els ajuden a volar

Amb totes aquestes idees i hipòtesis sobre els vestits dels astronautes, fem èmfasis en el casc. Per què serveix el casc?

  • Per no fer-se mal

  • Perquè no es cremi la cara

A través d’aquest teme, els patufets hem realitzat diverses activitats per poder entendre perquè els astronautes porten un casc. Introduïm el tema de l’aire i l’oxigen. 


Després de dues setmanes, finalment, ja hem acabat el coet!! Molt contents i contentes de la feina que hem realitzat! Els patufets ja parlem de l’Antonieta com un membre més de l’aula.

La setmana que ve, donarem per acabat el projecte, amb una sortida i un producte final.

clica sobre la imatge per veure el vídeo


8a i 9a setmana

Durant aquestes dues setmanes els Patufets hem continuat creant el coet!

CONSTRUCCIÓ 

Entre tots i totes, hem parlat de tot allò que necessitem per pintar el coet: materials, estris, etc. 

Però, no ens podíem deixar de parlar de quin color seria. Ho hem fet a través d’una votació, on tots han estat d’acord amb la decisió final. 

NOM DEL COET:

Mirant vídeos i fotografies de coets hem vist que tots ells tenen un nom. I el nostre?

Va ser llavors, que entre els Patufets es va fer una pluja d’idees amb diferents noms pel coet. Tot seguit, es va realitzar una votació.

Finalment, es va pactar que el nostre coet es dirà: “ANTONIETA”. Aquest nom prové de la cançó Tira pel Dret (Aka. Antonieta) - The Penguins.

clica sobre la imatge per veure el vídeo


A través del nom del coet, vam observar les seves lletres, i si en el nostre nom n’hi ha alguna d’igual. 

El coet “Antonieta”, ja el tenim gairebé enllestit!!


clica sobre la imatge per veure'n més


7a setmana

Aquesta setmana a la classe dels Patufets, hem continuat parlant dels coets. 


QUINA FORMA TENEN ELS COETS?

Gràcies als contes que vam portar a la classe i algunes fotografies que hem buscat per internet, hem pogut mirar elements de la classe que tinguessin una semblança a la forma del coet. El llapis és l’objecte que més s’assembla, per tots ells. 


A la classe es van projectar uns vídeos on un coet s’enlairava. En aquest vam poder observar que els astronautes abans d’enlairar-se, diuen: 


 “ 5, 4 , 3 ,2 ,1 , 0 …!” (fem una activitat amb parelles)


Un dia a la rotllana del bon dia, va sorgir la idea de crear un coet per la classe, on tots i totes en formessim part. 

A la conversa vam parlar dels materials que necessitem per crear un coet:

  • Unes tisores per poder tallar

  • Pintura

  • Una cadira (per poder construir el coet)

  • Llapis

  • ....

Uns dies més tard, ens vam posar a construir-lo, però vam veure que hi havia aspectes que no s’havien decidit, com per exemple: Quina forma volem que tingui la porta del coet? Entre tots i totes es va decidir que la porta fos rectangular (vam buscar objectes de la classe). 


COMENCEM A CONSTRUIR EL COET


Vam discutir la mida de la porta, ja que hi havia infants que hi podien passar, però n’hi havia d’altres que no:


“L’hem de fer més gran o més petita? Més gran!”


A poc a poc, anirem construint el coet, on tots i totes en formarem part. 


clica sobre la imatge per veure'n més


6a setmana

Després de la setmana de Carnestoltes, els patufets hem recordat tot el que sabem de la Lluna.


Ens hem fet la pregunta: ALGÚ HA ANAT MAI A LA LLUNA?

Hem buscat informació i hem mirat els contes de la classe. Es veu que hi ha unes persones que són astronautes i que van a la lluna. També, hem parlat amb quin vehicle van a la lluna:

“I poden anar amb cotxe, bicicleta o avió? No!”

Arriben a la lluna amb coet. 


Els astronautes, per això, no caminen igual que nosaltres. Hem mirat un vídeo i hem vist que caminen fent salts. Vam simbolitzar que caminàvem com astronautes i vam veure que les nostres sabates deixen petjades… I a la lluna hi ha petjades?


clica sobre la imatge per veure'n més



5a setmana

A finals de la setmana passada i aquesta setmana, mentrestant, al vespre a casa observàveu com anava creixent la lluna, a l'escola hem fet una terra i una lluna amb pasta de paper, la lluna l'hem pintat blanca i li hem posat pols de vidre perquè brilli amb la llum!

Així hem pogut tornar a fer l'experiment de: Perquè fa llum la lluna?, i perquè no sempre la veiem sencera?

Ara sí que ho hem entès! Com que la TERRA es posa enmig del SOL i de la LLUNA aquesta fa ombra i no ens deixa veure tota la lluna sencera.


clica sobre la imatge per veure'n més


3a i 4a setmana

Entre la setmana passada i aquesta setmana hem descobert moltes coses de la lluna


A VEGADES VEIEM LA LLUNA MOLT GRAN I ALTRES MOLT PETITA!

Parlem del perquè a vegades la veiem tan petita i altres molt gran, tots diuen la seva, llavors sortim a la pista amb una pilota molt gran que farem veure que és la lluna. Entre dos nens l'aguanten i la veiem molt gran, ara uns altres nens l'agafen i marxen molt lluny, i la veiem petitona…

clica sobre la imatge per veure'n més


QUÈ SÓN LES TAQUES DE LA LLUNA?

Observem una lluna plena a la pantalla, i veiem que no és completament blanca, té unes taques, què deuen ser?, cada un diu la seva...

  • és la sorra

  • és aigua

  • són estrelles enganxades

  • són les petjades dels nens que estan a la lluna

  • són taques de sang

  • són els ulls la boca i el nas

  • ...

Busquem informació al Google i ens diu que són els cràters que es formen al xocar-hi els meteorits que volen per l'espai, llavors fem un experiment per comprovar si pot ser veritat això que ens diuen.

Amb unes plates plenes de farina hi tirem una pilota i... quina sorpresa!, queden forats, això serien els craters de la lluna!


clica sobre la imatge per veure'n més

QUINA FORMA TÉ LA LLUNA?

Després d'escoltar un conte de la lluna, que canvia de forma perquè els animals se l'han menjat, busquem peces a la classe que ens recordin la forma de la lluna.


clica sobre la imatge per veure'n més


PER QUÈ BRILLA LA LLUNA?

Fem un experiment per adonar-nos que la lluna no té llum que brilla perquè la il·lumina el sol.


                                                                  clica sobre la imatge per veure'n més



1a i 2a setmana

Els nens i les nenes de la classe dels Patufets, ja tenim un projecte nou! "La Lluna"

La setmana passada, l'Àngels ens va explicar que al matí, a l'aixecar la persiana de

casa va veure la lluna, era molt rodona, però què hi feia allà al cel, si ja era de dia?

S'ha despistat? Entre tots vam començar a fer-nos preguntes sobre la lluna i com que

ja teníem el projecte del Patufet acabat vam pensar que ara podem aprendre coses

de la lluna.

Entre tots vam dir tot el que sabem de la lluna, i aquesta setmana que ja no ens falten

tants nens a la classe, hem dit alguna cosa més.


QUE SABEM DE LA LLUNA?

La lluna és a dalt el cel

Els coets poden anar a la lluna

Sempre és rodona, Nooo, a vegades té altres formes

Les estrelles són les seves amigues

A vegades és blanca, també groga i altres blava

A vegades es despista i la veiem de dia

A vegades és molt gran i altres vegades petita.


Un altre dia vam tenir ganes de dibuixar-la, teníem molt clar que la volíem pintar blanca, però ens vam adonar que el color blanc sobre el paper blanc no pintava, per tant, vam enganxar un tros de paper negre i a sobre si que vam poder dibuixar la lluna

i les estrelles...


clica sobre la imatge per veure'n més


Vam aprendre una cançó de la lluna, us penjo el vídeo per poder-la practicar...



I també vàrem veure un curtmetratge de la lluna que ens va agradar molt!!! Aquí la teniu..



.



*******************************************************



PROJECTE EN PATUFET   


7a setmana

Ja fa uns dies que vam començar a elaborar aquest Patufet tan divertit, i a més com que hem tingut alguns entrebancs pel mig, s'ha allargat una mica...,

Primer ens fem una foto de la cara amb una barretina de Patufet, després pintem el cos del Patufet, també pintem la capça de formatgets de color groc, per fer el dineret i per acabar fem el número 1 amb plastilina.

Ara que ho tenim tot enganxat ja ens ho podem endur a casa, i així donem per acabat el projecte del nom de la classe!


clica sobre la imatge per veure'n més




6a setmana

Aquesta setmana continuem parlant dels bous, ara volem saber el que mengen i per què el BOU del conte, es va menjar el PATUFET.


L’Àngels ens ha preparat un petit vídeo on un BOU ens explica el que li agrada i el que no li agrada menjar i també ens explica per què es va menjar al PATUFET.


Aquí teniu el vídeo per si us el voleu mirar…


També ens ha preparat un joc per fer amb el NInus on hem d'apartar-nos del menjar que no li agrada i posar-nos a sobre del menjar que sí que li agrada al bou.

Ens ho hem passat molt bé!


En una altra sessió hem parlat de com són els bous, tenen quatre potes, una panxa molt gran, dues banyes, una cua…

Entre tots n’hem dibuixat un a la pissarra. No ens hem deixat cap detall!

Després hem après a confegir la paraula BOU i un altre dia hem fet el dibuix individualment d’un BOU.

clica sobre la imatge per veure'n més





5a setmana

Aquesta setmana hem après a confegir algunes paraules més del conte del patufet, BOU, PET, PATUFET

Busquem imatges de bous, l’Àngels n’ha dibuixat un de molt gran, i entre tots l’hem pintat.

Un cop enganxat damunt del mural on vam fer la impressió de la col i la pluja, també hi hem enganxat el Patufet. Hem confegit les noves paraules, i mireu quin mural més xulo que ens ha quedat!


clica sobre la imatge per veure'n més


També hem après la cançó que cantava el Patufet a sota de la col, aquí la teniu per si la voleu practicar a casa...



4a setmana

Aquesta setmana coneixerem la paraula PLOU, dibuixem uns núvols a la pissarra digital, i els nens i les nenes van sortint a fer línies curtes verticals simulant la pluja. Un altre dia, per continuar practicant ho farem sobre el paper d'embalar que vam fer la impressió amb les fulles de col.

I en un altre moment ho fem de forma individual i també hi enganxem les lletres per la paraula PLOU.

clica sobre la imatge per veure'n més




3a setmana

Començo escrivint les paraules PATUFET i COL, cada nen/a amb el seu nom a la mà, busca alguna de les lletres de la paraula PATUFET, i l'anem enganxant a sota.


Un altre dia mirem un dibuix on surt la família d'en Patufet, cada nen nena ens ensenya la foto de la seva família i ens en diu els noms. Fem un mural amb la família del Patufet i la de cada nen/a.


En una altra sessió observem una col, l'olorem, la toquem, fins i tot algú s'ha atrevit a tastar-la i tot!

Mirem quins colors té, i els fem amb pintura, amb les fulles fem estampació en un full i també en un mural...


clica sobre la imatge per veure'n més



1a i 2a setmana

Comencem un nou projecte, el del nom de la classe...

Mirem el conte d'en Patufet a la pissarra digital, parlem de com és en Patufet, com va vestit, que fa, que porta...

En dibuixo un de molt senzill a la pissarra, posant èmfasi en la barretina els esclops i el dineret, tot seguit cada nen/a dibuixa el seu Patufet.

Un altre dia torno a explicar el conte del patufet, parlem del que fan la mare i el pare del Patufet, alguns saben molt bé què és un hort, que és on treballa el pare del Patufet, altres no ho tenen tant clar, per això, anem a veure l'hort de l'escola,

Ara encara no està gaire endreçat, però hi hem pogut veure algunes plantes, tot i que de cols no n'hem vist cap.

Tot seguit hem segut tots a l'àgora i tots els nens i les nenes han explicat més o menys, quina és la feina del pare i de la mare.


clica sobre la imatge per veure'n més











XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX






 2a setmana 

Amb les activitats d'aquesta setmana, donem per acabat aquest petit projecte dels 50 anys de la nostra escola.

Amb el gira-sol hem sortit tots els nens i les nenes d'Educació Infantil a fer una foto al pati, simulant el camp de gira-sols que hi havia abans de construir la nostra escola.

També hem pintat un quadret molt petit per fer una composició entre tots els nens i les nenes.

I per acabar hem enganxat els gira-sols en el mural que vam fer la setmana passada.

Que us sembla, oi que ens ha quedat molt bonic!!!


clica sobre la imatge per veure'n més




 1a setmana 

Tal com us vam informar, el primer petit projecte que fem és sobre el 50è aniversari de l'escola. Com que a Educació Infantil 3anys, són molt petits per entendre algunes coses i 50 anys enrera els queden molt lluny, ens hem centrat la foto del terreny on van construir la nostra escola, era un camp de gira-sols, a partir d'aquí hem anat a conèixer el pati dels nens grans, la piscina de l'escola i el bosquet.

Ja a la classe, un altre dia hem observat i pintat un gira-sol, i l'hem decorat amb boletes de paper de seda. En una altra sessió hem fet les tiges dels gira-sols amb pintura, fent línies rectes...

clica sobre la imatge per veure'n més




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

pots deixar aquí el teu comentari