EI4B MOTONAUTICS

Projecte arbres del pati

Sessió 5 i 6

Aquesta setmana hem fet dues sessions del projecte. A la primera hem anat a comptar quants arbres dels tipus que hem treballat hi ha en tot el pati. Hem omplert una graella per equips, després les hem comparat i hem fet el buidatge de quants arbres hem trobat.

A l’altre sessió, ens hem fet la pregunta “Tots els arbres tenen flors? i fruits?” A partir d’aquí, hem buscat imatges de les flors i dels fruits de cada tipus d’arbre. Entre els membres de l’equip hem fet el dibuix tant de la flor com del fruit del nostre arbre. Mireu, mireu…!!

clica sobre la imatge per veure'n més



Sessió 4

OBSERVEM I DIBUIXEM EL NOSTRE ARBRE

Aquesta setmana, en les diferents sessions que hem dut a terme del projecte que estem realitzant, hem dibuixat el nostre arbre. Hem sortir al pati i, per equip  hem anat a buscar el nostre arbre per poder-lo observar detalladament. Entre tots els membres de l’equip l’hem dibuixar i, un cop a dins l’aula l’hem resseguit i l’hem pintat. També hem dibuixat una fulla, observant molt bé una fulla que hem agafat prèviament, i l’hem pintat. ..Mireu quin muntatge més “xulo” ens ha quedat!!  =D


clica sobre la imatge per veure'n més



Sessió 2 i 3

Aquesta setmana hem fet dues sessions del projecte dels ARBRES DEL PATI. En la primera sessió vam anar a observar els ametllers de l’escola. Ens vam fixar en com tenen el tronc, les fulles… Després, a la classe vam dibuixar un arbre, el vam pintar i hi vam enganxar les fulles que havíem anat dibuixant. Vam escriure per equips les diferents parts de l’arbre i les vam enganxar al mural de l’aula.

En l’altre sessió vam fer un joc de pistes. Cada equip tenia el nom d’un arbre del pati, amb una foto de l’arbre, de les seves fulles i del tronc. Vam sortir a fora i haviem d’aconseguir identificar fins a trobar el nostre (acàcia, alzina, pi, pollancre, morera i àlber). Quan el vam trobar li vam fer una foto. A la classe vam explicar a la resta de companys/es com és el nostre arbre. Mireu, mireu…! =)


clica sobre la imatge per veure'n més

Sessió 1

Ja hem iniciat el nou projecte: els arbres del pati. El primer que hem fet ha sigut anar a voltar pel pati i observar els arbres que hi tenim. Hem descobert que al nostre pati (infantil) tenim arbres de quatre tipus diferents (per la forma i el color de la fulla, pel tronc si és més ample o prim, rugós o finet, per les branques, etc). Després també hem anat a veure els que hi ha al pati dels nens/es grans. Ens hem fixat en les parts que té un arbre i també hem investigat com és que no cauen encara que siguin molt alts. Hem vist que tenen arrels però alguns les tenen amagades. Amb el pati tan gran que tenim al Paidos, tenim molts arbres!! Mireu, mireu…!!


clica sobre la imatge per veure'n més




PROJECTE LA MARIETA

6a setmana

Com a final de projecte de les marietes, hem fet un vídeo entre tots i totes, explicant què hem après de les marietes. No us ho podeu perdre...


5a setmana

PRODUCTE FINAL

Aquesta setmana hem fet una marieta a partir d’una capsa de formatgets. Després de pintar-la amb pintura vermella, hem fet els detalls amb negre i hi hem afegit altres parts tot enganxant-hi les potes, els ulls i les antenes. També hi hem ficat arròs a dins perquè faci soroll quan la sacsegem, i hi hem enganxat un pal com a mànec per a poder-la agafar. Ens han quedat unes marietes ben divertides!! =D


clica sobre la imatge per veure'n més




4a setmana

COM NEIX I ES TRANSFORMA

Aquesta setmana, en el projecte de la marieta, hem treballat d’on surt i per quines fases passa fins a arribar a ser la marieta que tots coneixem. Després de veure un vídeo i parlar-ne, per equips hem enganxat, escrit, dibuixat i pintat sobre una de les sis fases per les que passa abans de ser adulta. El resultat de les tasques creades per cada equip, l’hem exposat davant els companys/es i l’hem penjat a la classe. Quantes coses estem descobrint d’aquest insecte!!!


 clica sobre la imatge per veure'n més



3a setmana

Aquesta setmana hem parlat de què és el que menja la marieta. Primer hem dit tot el que pensàvem i ens semblava que mengen les marietes com fulles, bitxos, formigues, ous d’insectes, ... i algú ha dit que menjava pugó. Per això ho hem buscat a GOOGLE i hem pogut veure com era i hem après que també menja erugues i insectes petits. Hem deduït que la marieta ajuda a que l’hort estigui sa, ja que els pugons es mengen les fulles i el fan malbé. Com que els surfistes han anat a l’hort de l’escola però no n’han trobat, provarem d’anar-hi quan faci més bo. Hi anirem amb lupes a veure si aconseguim veure’ls de ben a prop.


clica sobre la imatge per veure'n més



2a setmana

LES PARTS DE LA MARIETA

Aquesta setmana hem observat totes les parts que té la marieta.Per poder-ho fer hem projectat diferents imatges de la marieta de molt a prop. Hem après paraules com pronot o èlitres i a la marieta li hem vist la cara de molt a prop. Per equips hem escrit les diferents parts  i les hem enganxat.


clica sobre la imatge per veure'n més



1a setmana

Tot va començar a partir d’un dia que van trobar una marieta al pati i la vam observar detalladament amb el microscopi. Després de veure i comentar diferents imatges i documentals a la pantalla sobre l’animal escollit pels Motonàutics, vam fer un treball per equips. Entre tots i totes, vam acordar quines coses eren les més rellevants de com és una marieta. Cada equip va escriure una frase, va buscar una imatge que la representés, en va fer un dibuix i també un títol ben decorat. Tot el què anem aprenent d’aquest insecte ho anirem penjant a la classe!


clica sobre la imatge per veure'n més






================================================


PROJECTE D'ANTONI TÀPIES


Aquesta setmana dins del projecte de Tàpies, hem treballat les textures i hem fet un mural amb peus i mans.

Hem mostrat un seguit d’imatges amb superfícies i textures diferents que hem trobat a l’escola. Per equips els nens i nenes han fet una descoberta dels espais de l’escola sota un nou punt de vista.

Per “caçar” les textures hem creat finestres per jugar a emmarcar els detalls de les superfícies que els interessen. També han fet fotos amb l’Ipad de totes les textures que han trobat ii desprès les hem mostrat a l’aula. 

Hem fet un mural col.lectiu sobre paper d’ambalar. Un retrat simbòlic de la classe. Una empremta del peu i la ma de cada alumne, utilitzant també alguns símbols d'en Tàpies.


clica sobre la imatge per veure'n més




Aquesta setmana per equips hem sortit al pati a recollir diferents materials com pedres, pals, sorra...i una vegada a classe ho hem col.locat en una safata fent una composició natural. “el nostre Jardí” que podem anar modificant al llarg dels dies.

En una altre sessió hem fet una composició amb materials naturals i hi hem pintat les nostres inicials tal com feia en Tàpies.



clica sobre la imatge per veure'n més


En aquesta sessió hem après a identificar els diferents tipus de materials que utilitzava aquest artista, com llana, pedres, troncs, petxines... Hem deixat que els nens i nenes ho puguin tocar, observar, olorar i escoltar, tot anomenant les seves qualitats, aspre-suau, dur-tou, quin pesa més, de quin color és...

Després, hem tocat els objectes, sense veurel's per endevinar que era cada cosa, tot reconeixent els diferents materials per les seves qualitats tàctils.

clica sobre la imatge per veure'n més




CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC







PROJECTE NADAL

Aquests dies, els nens i nenes d’EI4, hem estat fent diferents activitats relacionades amb el Nadal. Hem pogut endinsar-nos en les festes, tradicions i costums d’aquestes dates assenyalades del nostre país. Teniem molt clar que el producte final seria el vídeo de la cançó i el poema de Nadal, ja que aquest any no l’hem pogut celebrar en directe. A continuació podreu veure un recull d’imatges de les sessions que hem dut a terme.

cliqueu sobre la foto per veure'n més










Els nens i nenes d’EI4 hem fet una manualitat de plàstica referent a la tardor. Primer vam dividir una fulla en diferents espais i hi vam fer grafismes amb retoladors. Després, amb cura i a poc a poc, la vam punxar utilitzant la felpa i el punxó. Per últim vam fer un fons amb aquarel·les dels colors de la tardor. Ens han quedat unes fulles ben boniques i elaborades!

CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS FOTOS



 PROJECTE MOTONÀUTICA

Els nens i nenes de la classe dels Motonàutics continuem treballant amb el projecte sobre el nostre esport. Aquesta setmana hem buscat informació sobre quan medeix una moto d’aigua, i quan pesa. Després hem medit a uns quants nens/es (amb una cinta mètrica) i hem comparat quin número de nens/es necessitem per arribar a la mateixa mida que una moto d’aigua. Amb el pes hem seguit la mateixa dinàmica i hem descobert que necessitem a 10 nens/es de la classe per pesar el mateix que pesa una moto d’aigua. Hem arribat a la conclusió de que les motos d’aigua són moooolt grans i pesen un munt!! La propera sessió serà donar color a les motos d’aigua de “l’Elsa i del Mariano”!! Som-hi…!


SURA O S’ENFONSA?

Aquesta setmana hem parlat de com pot ser que la moto d’aigua no s’enfonsi. Per això hem fet un experiment per comprovar-ho. Primer de tot, per equips, hem fet hipòtesis sobre si diferents materials surarien o s’enfonsarien. Després ho hem comprovat tirant d’un a un els objectes dins d’una palangana d’aigua. Finalment hem comparat el què havíem pensat que passaria, amb el què ha passat realment.

CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS FOTOS


COM VAN VESTITS ELS MOTONÀUTICS?

Per poder comprovar amb quin tipus de teixits han d’anar els Motonàutics, hem anat al pati i hem descobert què passa quan submergim diferents tipus de roba a l’aigua (xandall, banyador i tratge de neoprè). Hem descobert amb quins teixits ens mullàvem i amb quins no. 

També vam triar els noms dels nostres ninots motonàutics. Vam fer una votació, i els noms guanyadors van ser: Mariano i Elsa!! Finalment, els hem vestit entre tots/es. El Mariano amb banyador i l’Elsa neoprè.


CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS FOTOS




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

pots deixar aquí el teu comentari