EI4B ELS TABALETS

L'AIGUA


Aquesta setmana els Tabalets hem començat projecte nou!!!

Quan hem arribat a la classe, les taules i el terra era molls i hi havia tot de pots amb aigua i diferents materials….

A partir d’aquesta sorpresa hem començat una conversa sobre coses que sabem sobre l’aigua: on la trobem, perquè la fem servir…

Després ens hem preguntat on tenim aigua a l’escola i perquè la fem servir i hem sortit a fer una volta per descobrir-ho i comprovar les nostres idees!!

Per acabar també hem observat els diferents pots que hem trobat a la classe, ii hem fet suposicions sobre què deu passar en cadascun d’ells… Però això de moment és un misteri i ho haurem d’anar descobrint mica en mica!!


cliqueu sobre la foto per veure'n més






Aquesta setmana els Tabalets hem format els últims equips d’EI4!!

Com sempre cada grup ha escollit un nom per al seu equip i després n’han fet el dibuix, han copiat el nom i han escrit el nom de tots els components!!


cliqueu sobre la foto per veure'n més


====================================






Aquesta setmana hem fet el projecte Kandinsky, cada dia hem fet una activitat diferent. 
Comencem el dilluns coneixent una mica la història d'aquest  personatge.
El dimarts, entre tots fem un mural estampant cercles amb diferents materials.
El dimecres, per equips, fem una escultura, cada equip omplirà una cartolina amb tot el material que vam portar de casa.
El dijous, pintem la pedra, que vam fer dilluns amb fang, he fer fer-hi cercles concèntrics.
El divendres, de forma individual fem un collage enganxant papers de diferents formes i diferents colors sobre una cartolina negra.

cliqueu a sobre la foto per veure les activitats de tota la setmana







# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # 











SORTIDA FINAL DE PROJECTE

Aquesta setmana com a final del projecte de les estàtues hem fet una sortida per Sant Fruitós per buscar les estàtues que hi ha al poble.

Primer a la classe vem buscar informació a internet sobre quins monuments, estàtues i escultures hi ha a Sant Fruitós, i després, dimarts caminant vem fer una ruta per visitar les sis estàtues que havíem trobat i saber una mica de la seva història.

Vem poder veure i tocar “el banyista”, “la mirona”, “els nens jugant”, l’estàtua commemorativa a Carles Checa, “el ressorgiment” i l’estàtua commemorativa a Salvador Espriu. De camí també vem topar-nos amb escultures i monuments  com “el multidimensional”, el monument a la Constitució amb “la Pepa”, el monument a Alfred Figures o el monument a Lluís Espinal…

Vem caminar molt però va ser molt emocionant poder veure d’aprop i tocar diferents estàtues i les parades als dos parcs per esmorzar i dinar van ser molt divertides!!

cliqueu sobre la foto per veure'n més



8a setmana

Aquesta setmana hem acabat de construir totes les estàtues de fang, hem tingut molta feina però n’estem molt orgullosos i orgulloses i pensem que ens han quedat xulíssimes!! 

A l’enllaç hi teniu les fotos del procés, i la setmana vinent ens les endurem cap a casa donant per acabat el projecte de les estàtues amb la sortida a Sant Fruitós per veure les estàtues del poble!!


cliqueu sobre la foto per veure'n més




7a setmana

Aquesta setmana hem començat el procés de construcció de les nostres estàtues!! 

Està sent molt emocionant i divertit però també ens porta molta feina i no hem pogut acabar-les totes, pel que mantindrem el secret i de moment el que podreu veure son les fotos del primer dia, on amb plastilina vem practicar i provar com ho faríem després amb el fang!!


cliqueu sobre la foto per veure'n més


6a setmana

Aquesta setmana els Tabalets hem posat en ordre tot el que fa referència a la resposta a les preguntes que ens vem fer a l’inici del projecte sobre de què estan fetes les estàtues i sobre com es fan les estàtues. En grups ens hem encarregat de fer quatre murals, un per cada tipus de material que hem vist que són els més habituals per fer estàtues!!


També hem donat resposta a la pregunta de si hi ha estàtues de conills. Hem buscat i buscat i hem pogut trobar diferents estàtues de conills, a més n’hem trobat de construïdes amb cadascun dels materials dels que hem estat parlant. Les hem identificat i classificat al mural que els tocava!!



D’altra banda hem començat a fer el disseny de l’estàtua que cadascú voldrà construir.

Tenim clar que les construïrem de fang; i ara, primer de tot hem pensat com voldrem que sigui la nostra estàtua, i si representarà una persona o un animal. I després n’hem fet el dibuix que ens servirà de referència el dia de la construcció!!


cliqueu sobre la foto per veure'n més



5a setmana

Aquesta setmana els Tabalets hem seguit parlant i experimentant amb els materials amb què es poden fer les estàtues.

En sessions anteriors vem veure que a grans trets, trobem estàtues de pedra, de fusta, de metall i de fang; i també vem veure en vídeos quina és la manera en que s’ha de treballar cada material, picant amb certes eines la pedra i la fusta, fonent el material i posant-o en un motlle per al metall o moldejant en el cas del fang.

Els Tabalets tenen molt clar que volen fer una estàtua, per això aquesta setmana hem experimentat amb els diferents materials per veure quin d’ells ens aniria millor.

Després de tot hem arribat a la conclusió que:

. La pedra és molt dura i encara que tinguem les eines per picar-la és molt difícil fer-li una forma.

. La fusta, tot i que no és tan dura com la pedra i hem pogut fer-li un foradet, també l’hem trobat massa complicada de manipular.

. El metall, vient els vídeos ja vem veure que no podia ser una opció ja que per començar no tenim un forn adequat per fondre el metall. Però tot i així hem fet el símil fonent xocolata i posant-la en motlles.

Per tot això, hem crergut que el millor és que fem una estàtua de fang, ja que s’assembla a la plastilina amb la que juguem normalment i és més fàcil de manipular, perquè pràcticament només amb les mans podem fer-li la forma que volem!!


cliqueu sobre la foto per veure'n més



4a setmana

Els Tabalets aquesta setmana han ensenyat als companys i companyes l’estàtua que van escollir a casa; i han pogut explicar com es diu, de què està feta, on es troba i perquè l’han escollit!!

També han vist diferents vídeos que mostren com es fan les estàtues segons el material de què estan fetes. 

Així han pogut veure com per aconseguir una estàtua de pedra o de fusta cal anar picant un bloc de pedra o fusta, com per aconseguir una estàtua de metall cal fer un motlle i després omplir-lo del material fos o com per fer una estàtua de fang s’ha d’anar modelant o fer-ne les parts i després ajuntar-les.


cliqueu sobre la foto per veure'n més




2a i 3a setmana


Els Tabalets hem començat a descobrir algunes coses sobre les estàtues!!

Primer de tot observant imatges i buscant informació a internet vem averiguar que les estàtues no són el mateix que les escultures, ja que la característica que tenen les estàtues és que representen figures de persones o d’animals. Sabent això en una altre sessió vam classificar les imatges que havíem vist a la pantalla, segons si eren estàtues o escultures.

També hem començat a pensar en com es deuen fer les estàtues, de què pot ser que estiguin fetes i qui és que les fa.... Mirant un vídeo hem vist que les estàtues poden ser fetes de pedra, de fusta, de metall o de fang; després també hem vist alguns vídeos on surten escultors fent estàtues! 

Els Tabalets tenen moltes ganes de fer una estàtua i hem començat a pensar si podríem fer una estàtua amb alguns d’aquests materials que hem vist…. Pensant una mica ens hem adonat que picar la pedra o la fusta ens seria molt complicat i les hem descartat, fondre metall seria molt perillós i no tenim un forn adient per fer-ho, i finalment hem pensat que fer-la de fang podria ser una bona opció!!

En un altre moment també hem fet un joc molt divertit on nosaltres mateixos hem provat a fer d’estàtues!!


cliqueu sobre la foto per veure'n més



1a setmana

Aquesta setmana els Tabalets hem escollit nou projecte!

Hem estat parlant i pensant en quins temes podrien ser interessants per poder-ne descobrir i aprendre tantes coses com vem fer amb el conill. 

Després de fer una pluja d’idees que hem anat escrivint a la pissarra, ha arribat el moment de fer les votacions; i tot i que ha estat molt ajustat i hem hagut de fer un desempat i tot, finalment el tema guanyador ha estat el de les ESTÀTUES!!!

En un altre moment hem fet una conversa sobre les coses que sabem sobre les estàtues i també de les coses que volem saber-ne.

I per acabar també hem escrit la paraula estàtua al buscador d’internet i hem començat a observar imatges que hem anat trobant.


cliqueu sobre la foto per veure'n més



*******************************************************


PROJECTE DE NADAL

Aquestes últimes setmanes els Tabalets hem estat preparant un munt de coses relacionades amb el Nadal!

Hem fet un calendari d’advent i hem vist la història del Fumera, hem fet un ninot de neu amb pintura per al passadís, hem participat en un pessebre vivent, hem fet un penjoll decorant un arbre de Nadal que ens hem posat per recitar el poema de Nadal que hem après, també hem fet un concert per als altres nens d’educació infantil on cada classe ha cantat la cançó de Nadal que ha après, els Tabalets vem cantar “Amb la llum del fanalet”. Hem fet una gimcana de Nadal al pati i per acabar ens ha visitat el patge reial!!


cliqueu sobre la foto per veure'n més






PROJECTE DEL NOM DE LA CLASSE

7a setmana

Per acabar el projecte del conill, els Tabalets hem fet una manualitat per endur-nos a casa!!

cliqueu sobre la foto per veure'n més

6a setmana

Aquesta setmana, preparant la sortida a la granja, per equips hem preparat unes preguntes per fer als seus cuidadors; hem anat a veure els conills i els hem pogut observar en directe, tocar-los i resoldre els dubtes que teníem; a part de veure i donar menjar a tots els altres animals que tenen.

A la classe també hem acabat de parlar de com neixen els conills, i hem vist imatges de conills acabats de néixer.


cliqueu sobre la foto per veure'n més



5a setmana

En les últimes sessions de projecte hem fet un repàs a les parts del nostre cos i hem anat descobrint les principals parts del conill també. 

Hem vist que en algunes coincidim com tenir una panxa o un cap, que en altres coincidim però amb diferències com tenir orelles però de diferent mida i forma o tenir dos ulls però col.locats diferents a la cara; i que n’hi ha d’altres que no compartim com tenir bigotis o una cua.

També sabem que el conill té un pèl molt suau que el recobreix i que hi ha conills de diferents colors.

Per acabar, entre tots hem pintat un conill. Després de fer votacions el color escollit ha sigut el gris, li hem escrit les principals parts del cos i l’hem penjat a la paret.


cliqueu sobre la foto per veure'n més


4a setmana

Aquesta setmana hem descobert que mengen els conills!!

Primer hem parlat del que creiem que mengen, després hem vist imatges i vídeos de conills menjant i hem anat comprovant si teníem raó.

També per equips hem escrit el nom de les coses que mengen els conills i hem fet un mural!

Per acabar ara també sabem que el conill és un animal herbívor pel tipus de menjar que menja, però que hi ha altres animals que mengen diferent i es diuen carnívors perquè mengen carn!

cliqueu sobre la foto per veure'n més


3a setmana

Aquesta setmana hem parlat d’on viuen els conills!

Sabem pel conte, que en Tabalet viu al bosc. Però tots els conills viuen al bosc? Hem mirat vídeos i imatges i ens hem vist que quan viuen al bosc la seva casa és un cau i que la fan ells mateixos; ens hem adonat que també poden viure a la granja i sabem que també poden viure a les cases com ens han explicat el Pol que en tenia un, i el Marc i la Mia ja que la seva tieta també en té un.

Llavors hem decidit fer un mural representant un bosc per posar-hi els Tabalets que vem dibuixar fa uns dies, i per acabar també hem fet el nom del Tabalet, fent unes lletres en grups i després confegint el nom al mural.

També hem estat mirant els contes de conills que hem portat i n’hem començat a explicar alguns!!


cliqueu sobre la foto per veure'n més


2a setmana

Aquests dies hem tornat a explicar el conte del Tabalet i aquesta vegada ens hem centrat en fixar-nos en tots els personatges que hi aparareixen, a part del conill Tabalet.

Hi hem trobat la mare del Tabalet, la serp que es vol menjar en Tabalet i l’esquirol, el ratolí i la granota que són els amics d’en Tabalet.

Hem parlat de tots ells i també hem escrit els seus noms; i després per equips, cada equip n’ha dibuixat i pintat un.


cliqueu sobre la foto per veure'n més


1a setmana

“Els Tabalets” hem començat el projecte relacionat amb el nom de la classe, i ho hem fet com no podia ser d’altra manera explicant el conte d’En Tabalet.

Entre d’altres coses també hem vist una altre versió del conte a la pantalla, hem buscat diferents imatges de Tabalets i hem fet una votació per decidir quina imatge serà el Tabalet que ens representarà com a classe.

En un altre moment, cadascú ha dibuixat el seu Tabalet per fer-ne un mural a la classe.

També hem començat a parlat que en Tabalet és un conill, n’hem vist imatges a la pantalla i hem decidit que voldrem saber-ne més coses.

I per acabar hem volgut descobrir si hi ha més contes on hi sortin conills, igual que en el conte d’En Tabalet. Primer hem mirat els contes que tenim a la classe i en un hi hem trobat dos conills molt simpàtics; i després també hem consultat internet i hem trobat varis contes que anirem veient i explicant al llarg de les properes setmanes.


cliqueu sobre la foto per veure'n més

















 2a setmana 

Acabant el projecte del Girasol i de l’aniversari de l’escola, aquesta setmana tots els Tabalets hem decorat un quadre i hem resseguit el 50 que són els anys que celebrem a l’escola.

També amb el girasol que vam fer la setmana passada, hem sortit al pati totes les classes i hem simulat un camp de girasols; després també hem fet un mural a la classe i veient imatges de girasols hem parlat de com són, que es mouen buscant el sol i que fan pipes.

Cliqueu sobre la imatge si voleu veure'n més




 1a setmana 

Aquesta setmana els Tabalets hem vist una colecció de fotos antigues que ens han ensenyat que abans de construïr-se l’escola hi havia un camp de girasols en el terreny on som, també com es va construïr l’escola i com era en els seus inicis, fa 50 anys.

Després hem parlat de com ha canviat l’escola i dels girasols; i també hem fet el nostre propi girasol.


Cliqueu sobre la imatge si voleu veure'n més

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

pots deixar aquí el teu comentari