EI5B PARAPENTISTES

COM CREIX UNA PLANTA? PROJECTE DORA LA REGADORA

7a Setmana

Aquesta és la darrera setmana del projecte, ens hem emportat el nostre personatge, ja amb una bona melena cap a casa. I també hem anat a l'hort a veure què havia passat amb les nostres plantes.



6a Setmana

Aquesta setmana també l'hem començat fent l'observació del nostre experiment i escrivint el que ha passat, però en comptes de fer el dibuix hem fet una foto del resultat.
Tot seguit ho hem explicat als companys i l'Àngels n'ha fet un vídeo, que el podeu veure clicant a sobre...


En una altra sessió hem mirat els codis QR que vam crear a partir de les explicacions i fotos de les plantes aromàtiques del nostre pati, i tot seguit cada equip ha anat a clavar el seu a la seva planta.
I ja per acabar llencem els pots que s'han podrit i anem a plantar els altres a l'hort. La setmana vinent anirem a veure què ha passat.

clica sobre la imatge per veure'n més



5a Setmana

Al nostre personatge ja li van creixent els cabells, és que el reguem sovint!

Aquesta setmana hem tornat a fer l'observació del nostre experiment, per equips hem fet el dibuix, hem explicat el que ha passat i ho hem enganxat al nostre mural.

També hem escrit tot el que vàrem observar de la planta aromàtica que vàrem escollir del pati i junt amb una explicació i unes fotos n'hem fet una fitxa...

clica sobre la imatge per veure'n més


4a Setmana

Tornem a fer l’observació de la planta i cada equip explica als companys el què ha passat i el perquè. Fan el dibuix del seu got.


Mirem un vídeo on es veuen molt clarament les parts d'una planta.

Amb pintura, fem el dibuix d'una planta i les seves parts, i escrivim el nom.


Sortim al nostre pati per veure les plantes que hi tenim, cada equip n'escull una, amb els ipads hi fem una foto, i escrivim en un paper el que veiem de cada planta, si té flor, de quin color és? Com són les fulles...

Com que sabem que totes són plantes aromàtiques, ja a la classe busquem el seu nom per internet, amb la informació que en trobem i la que hem apuntat nosaltres en farem una fitxa de cada planta.

clica sobre la imatge per veure'n més



3a Setmana

Aquesta setmana l’hem començat fent l’observació del nostre got i fen el dibuix. Quina sorpresa que hem tingut quan hem vist la planta que ha sortit a les fosques!!! I n’hi ha unes que fan molta pudor.

Hem regat o no, segons les ordres de les nostres etiquetes.

També hem fet una fitxa individual amb tots els personatges que surten al conte.

Hem decorat el cul de l’ampolla de plàstic amb un tap vermell i uns ulls molt bonics.

I també hem anat a l’hort per agafar terra per plantar les llavors del nostre personatge i hem aprofitat per veure les plantes de l’hort i per regar-les.


clica sobre la imatge per veure'n més


2a Setmana

Aquesta setmana ens ha visitat la Regadora Dora, ens ha portat tot el material necessari per fer l'experiment, però s'ha descomptat, per això hem aprofitat per fer una mica de matemàtiques.


Decorem amb etiquetes els gots on plantarem les llenties i les mongetes, continuem fent matemàtiques, (quantes etiquetes necessitem?)


Abans de plantar, com que tenim moltes mongetes i llenties, les obserbem bé i busquem les diferències, també aprofitem per fer, sumes i restes per parelles. (En una mà en tinc dues i a l'altra 3, quantes en tinc?...)


Tot seguit, ja podem posar cotó als pots, 2 mongetes, 2 llenties i tornar-ho a tapar amb cotó fluix. I seguim les instruccions de les etiquetes de cada pot.


Cada equip ha fet la seva hipòtesi del que creu que passarà amb el seu got, l'escriuen i ho expliquen als companys. I finalment ho pengem tot en unes cartolines on anirem enganxant les explicacions de l'experiment.


clica sobre la imatge per veure'n més




Amb aquest projecte pretenem ajudar als nens i nenes a:

  • Familiaritzar-se amb el mètode científic.

  • Fomentar el treball cooperatiu i la col·laboració.

  • Esforçar-se a preparar la seva part de l’experiment per tal d’explicar-la, als companys, el màxim de bé possible.

  • Impulsar la relació entre infants de les dues classes d’EI5.


1a sessió:

Comencem presentant el projecte a partir del conte de la Dora la regadora. L’objectiu principal d’aquest és el plantejament d’una situació per provocar preguntes als nens i nenes.

Per resoldre-les hauran de fer les seves hipòtesis sobre el naixement d’una planta en un lloc no habitual. Aquestes les anirem anotant per compartir-les amb l'altre grup classe.

clica sobre la imatge per veure'n més





^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


PROJECTE ELS DINOSAURES

6a SETMANA

Aquesta setmana hem acabat el projecte sobre els dinosaures. Per equips hem buscat informació sobre alguns dels dinosaures més coneguts.


clica sobre la imatge per veure'n més


Un cop hem tingut tota la informació necessària, hem fet un vídeo per poder-la compartir amb els companys i amb tots vosaltres. Esperem que us agradi.


clica sobre les imatges per veure els vídeos







5a SETMANA

Tots hem sentit a parlar o hem vist vídeos o contes de com es van extingir els dinosaures, l'Àngels ens ha posat un vídeo on ho expliquen molt bé, en aquest vídeo també parlen dels fòssils, la Carlota ens ha ensenyat uns fòssils que ha portat de casa seva...
Per poder entendre una mica millor què és un fòssil, n'hem fet un a la classe, tot i que ja sabem que els fòssils no es fan tan de pressa com l'hem fet nosaltres, es necessiten molts milions d'anys!

clica sobre la imatge per veure'n més


4a SETMANA

I aquesta setmana volem saber les mides dels dinosaures. Hem vist un vídeo on explica que van trobar els ossos d'un Brontosaure que diu que feia 27 metres de llarg. Agafem un metre i veiem que nosaltres fem una mica més, de seguida arribem a la conclusió que si nosaltres cedíssim un metre necessitaríem 27 nens i nenes per fer 27 metres, però com que hi ha nens més alts d'un metre potser amb els 22 que som avui en tindrem prou. A la classe no hi cabem tots estirats, per això anem a la pista. Quin dinosaure tan llarg!!!
Al vídeo també parlava que un Tiranosaure podia mesurar més de 4 metres d'alçada. Hem anat a l'escala del costat del nostre pati i des de dalt hem tirat un cordill que media 4 metres, quina por que devia fer una bèstia tan alta!!!
Però també deia que n'hi havia de petits com gallines, les gallines ens arriben als genolls més o menys, aquests dinosaures potser no feien tanta por!
L'Àngels va llegir que dins d'una petjada d'un Diplodocus hi cabien totes les nostres sabates i ho hem volgut comprovar.
Un altre dia vam buscar que mengen els dinosaures i vam trobar que n'hi havia d'HERBÍVORS de CARNÍVORS i d'OMNÍVORS. Després vam fer un joc molt divertit a la pissarra digital per endevinar que menjava cada dinosaure.
També hem jugat amb els ipads a uns jocs de dinosaures.

I per acabar-ho de reforçar també hi hem jugat amb el NINUS, saltant sobre els dinosaures carnívors o els herbívors.


clica sobre la imatge per veure'n més


3a SETMANA

Continuem aprenent coses dels dinosaures
COM NEIXEN? Gairebé tots saben que naixien d'ous, però tampoc tenim clar si tots els dinosaures naixien d'ous, ho busquem, per equips en els contes i llibres, que han portat de casa i en els ipads.
Parlem d'altres animals actuals que també neixen d'ous.
Hem mirat una pel·lícula on explica una mica com naixien i els ous que s'han anat trobant fossilitzats.
Ens hem inventat una coreografia per ballar la cançó dels dinosaures que vam aprendre la setmana passada.
També hem fet un experiment amb uns ous de gel molt divertit.
De tot plegat anem fent algunes fitxes de recull.
clica sobre la imatge per veure'n més




2a SETMANA

Hem començat la setmana llegint els quatre punts que vam escriure, per equips, la setmana passada, del que volíem aprendre sobre els dinosaures. L'Àngels ho va apuntant a la pissarra.


COM EREN? Busquem informació, i mirem un documental, ens diuen que eren RÈPTILS, busquem fotos de rèptils, com tenen la pell, la comparem amb la del conill que ha portat el Roger, fi/rugós, pel/pell. Sortim al pati a fer fotos amb els iPads a 3 coses rugoses, que podrien semblar la pell d'un dinosaure.

També veiem un vídeo on parla del color de la pell per a camuflar-se. Sortim al pati sense bata per trobar llocs on camuflar-nos segons el color de la roba que portem.


Aprenem una cançó de dinosaures i en dibuixem un amb pintura.


COM EREN? Busquem informació i veiem que eren VERTEBRATS busquem i classifiquem altres animals vertebrats i invertebrats.


clica sobre la imatge per veure'n més


1a SETMANA

Aquesta setmana els parapentistes hem començat un projecte nou!
Vaig demanar que es pensessin de quin animal volien aprendre moltes coses, vam anar escrivint a la pissarra tots els que van anar dient.
Tot seguit vam fer una votació secreta, cada un podia votar per un dels animals de la llista. La votació va ser força renyida, però el més votat va ser els DINOSAURES.
En una altra sessió vam anar apuntant a la pissarra tot el que sabem dels dinosaures, en sabem moltes de coses!!!, però encara en volem saber més!, per això per equips hem escrit en un paper tot el que ens agradaria saber dels dinosaures...


clica sobre la imatge per veure'n més



( ( ( ( ((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))) ) ) ) )




PROJECTE D'ANTONI TÀPIES


Hem fet un mural col.lectiu sobre paper d’ambalar. Un retrat simbòlic de la classe. Una empremta dels peus i la ma de cada alumne, utilitzant també alguns símbols d'en Tàpies.

També, en una altra sessió, hem parlat del pas del temps, ja que l'autor feia servir materials vells per posar en les seves obres. Aquesta activitat l'hem fet mostrant fotos de totes les mestres d'infantil quan érem petites, així han pogut veure la diferència, també els hem ensenyat un conte antic i un de nou, han pogut observar la diferència dels colors de les pàgines així com també l'olor...

clica sobre la imatge per veure'n més


Aquesta setmana dins del projecte de Tàpies, hem treballat les textures.

Hem mostrat un seguit d’imatges amb superfícies i textures diferents que hem trobat a l’escola. Per equips els nens i nenes han fet una descoberta dels espais de l’escola sota un nou punt de vista.

Per “caçar” les textures hem creat finestres per jugar a emmarcar els detalls de les superfícies que els interessen, les han imprès sobre un paper tot fregant amb una cera. També han fet fotos amb l’Ipad de totes les textures que han trobat ii desprès les hem mostrat a l’aula. 

En una altre sessió hem fet una composició amb materials naturals i un mitjó, i hi hem pintat les nostres inicials tal com feia en Tàpies.

clica sobre la imatge per veure'n més



Aquesta setmana per equips hem sortit al pati a recollir diferents materials com pedres, pals, sorra...i una vegada a classe ho hem col.locat en una safata fent una composició natural. “el nostre Jardí” que podem anar modificant al llarg dels dies.


clica sobre la imatge per veure'n més



En aquesta sessió hem après a identificar els diferents tipus de materials que utilitzava aquest artista, com llana, pedres, troncs, petxines... Hem deixat que els nens i nenes ho puguin tocar, observar, olorar i escoltar, tot anomenant les seves qualitats, aspre-suau, dur-tou, quin pesa més, de quin color és...


clica sobre la imatge per veure'n més


Després, hem tocat els objectes, sense veurel's per endevinar que era cada cosa, tot reconeixent els diferents materials per les seves qualitats tàctils.


clica sobre la imatge per veure'n més





CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC






PROJECTE "EL NADAL"


Durant les darreres setmanes, hem estat treballant amb el projecte de Nadal.

Teníem molt clar quin era el nostre Producte Final; el vídeo del festival de Nadal, ja que aquest any, no ho podem celebrar en directe.

* Vam començar pintant una casa molt gran, per fer un Calendari d'Advent gegant que compartiríem amb les altres classes d'Educació Infantil.

* Després de veure el conte "del Fumera" el vàrem dibuixar.

* Per equips vàrem dibuixar el decorat que sortiria a la cançó de Nadal.

* També ens vàrem pintar uns reis per anar més guapos en el vídeo.

* També hem fet un arbre per la porta i uns pingüins per decorar les finestres.

* Durant tots aquests dies hem estat aprenent la cançó i un poema pel vídeo que esperem que us agradi molt.

Aquí teniu un recull d'algunes fotos de totes aquestes activitats…

cliqueu sobre la foto per veure'n mes





PROJECTE PARAPENT

Aquesta setmana hem acabat el projecte dels parapents. Hem construït el nostre propi parapent!! Mireu que xulos han quedat!!

                                             CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS


Les darreres sessions del projecte les hem dedicat a veure els llocs des d'on podien tirar-se en parapent, tots tenien molt clar que el lloc més proper era des del Collbaix, ja que més d'una vegada els han vist des de lluny. Vam buscar al Google maps el lloc i vam veure que no era des del mateix Collbaixsinó al costat. Vam buscar per on podíem arribar-hi, i també vam parlar dels mitjans de transport amb els quals hi podíem arribar, en vam fer una fitxa de recull d'informació.

CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS


Aquesta setmana, també hem rebut la visita del Robert, que ens ha explicat coses sobre l'esport del Parapent i del paracaigudisme, ens ha contestat totes les preguntes que vam preparar, a la classe, per equips, ens ha ensenyat tot el material que es necessita per fer aquest esport i fins i tot ens ha fet una petita demostració!!!

CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS






Barregem colors fent rodolar les castanyes

Aquesta setmana a l’hora de plàstica hem fet servir les castanyes per barrejar els colors. En una safata hem posat: un full, una mica de pintura de color groc, vermell i verd i per últim les castanyes. Sacsegem la safata a un costat i a l'altre, les castanyes rodolen i fan sortir els colors de la tardor.


                                                   CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS


PROJECTE PARAPENT

Continuem amb el projecte, volem saber quan mesura la vela del parapent, busquem informació   al  Google,   però no ho trobem enlloc, finalment hem decidit entrar a una botiga "online", allà, a la força hi ha d'haver les mides, però ens trobem que són talla: XSS,  XS,  S,  M,  Però no diu la mida,  mentre ens ho estem mirant, quina sorpresa! s'obre una bafarada del  botiguer i ens demana si tenim alguna pregunta, li escrivim i de seguida  ens contesta,  després  de parlar una estona decidim agafar la mida d'un parapent per l'Àngels, doncs ens ha dit que per a nens no n'hi ha.
A partir d'aquí, contem que si la vela fa 10m i nosaltres només tenim un metre com podem saber què seran 10 metres... per equips fem les nostres hipòtesis...
Després d'una bona estona, i una mica d'ajuda, alguns equips han trobat la manera de calcular-ho.
Estirem una roba per fer-nos a la idea de com seria una vela de parapent de 10 metres... la pleguem i comprovem que pesa molt i que fa molt bulto...
Quin tipus de roba deu ser la del parapent?
CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS


Per equips mirem diferents tipus de roba n'hem d'escollir una que ens sembli que és la roba de la vela del parapent, tenim clar que ha de ser, segons l'equip de les Estrelles de Mar n'han escollit dues, una perquè atrapi l'aigua i l'altra perquè és fina i negre, els Saltamontes tenen clar que ha de pesar poc, l'equip dels Peixos diuen que l'esponja és suau i atrapa l'aigua, els Unicorns, han escollit la roba que els ha agradat més de color, els Picatxoshan escollit la més fina, i segons els Dinosaures, ha de ser una roba fina i sense forats i especial, sortim al pati doncs hi tenim una sorpresa..

CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS


També hem vist un vídeo del fill de l’Àngels fent parapent...

CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE EL VÍDEO


LA TARDOR

Aquesta setmana, hem experimentat amb pintura, primer hem observat fulles dels colors de la tardor, i tot seguit cada un de nosaltres els hem buscat tot fent barreges, només teníem els colors primaris (groc, vermell i blau) i mireu quina gamma de colors ens han sortit...

  CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS



PROJECTE PARAPENT

Un cop decidit i entre tots votat el nom de la classe, vam començar el nou projecte sobre l'esport del PARAPENT, ja que som la classe dels Parapentistes.

Comencem fent un llistat de què sabem i el què volem saber sobre el parapent i a partir d'aquí comencem a buscar informació del què necessitaríem per poder fer parapent.
Tot seguit dibuixem un parapentista cada un i després de pintar un mural els enganxem tots en el cel per poder decorar la classe, com que uns l'han dibuixat molt gran i altres molt petitet hem aprofitat per treballar el lluny i l'a prop, també hem fet una fitxa de recull del material que necessitaríem per poder fer parapent!

                             CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

pots deixar aquí el teu comentari