COM CREIX UNA PLANTA? PROJECTE DORA LA REGADORA
7a Setmana
Aquesta és la darrera setmana del projecte, ens hem emportat el nostre personatge, ja amb una bona melena cap a casa. I també hem anat a l'hort a veure què havia passat amb les nostres plantes.
6a Setmana
clica sobre la imatge per veure'n més
5a Setmana
clica sobre la imatge per veure'n més
4a Setmana
Tornem a fer l’observació de la planta i cada equip explica als companys el què ha passat i el perquè. Fan el dibuix del seu got.
Mirem un vídeo on es veuen molt clarament les parts d'una planta.
Amb pintura, fem el dibuix d'una planta i les seves parts, i escrivim el nom.
Sortim al nostre pati per veure les plantes que hi tenim, cada equip n'escull una, amb els ipads hi fem una foto, i escrivim en un paper el que veiem de cada planta, si té flor, de quin color és? Com són les fulles...
Com que sabem que totes són plantes aromàtiques, ja a la classe busquem el seu nom per internet, amb la informació que en trobem i la que hem apuntat nosaltres en farem una fitxa de cada planta.
clica sobre la imatge per veure'n més
3a Setmana
Aquesta setmana l’hem començat fent l’observació del nostre got i fen el dibuix. Quina sorpresa que hem tingut quan hem vist la planta que ha sortit a les fosques!!! I n’hi ha unes que fan molta pudor.
Hem regat o no, segons les ordres de les nostres etiquetes.
També hem fet una fitxa individual amb tots els personatges que surten al conte.
Hem decorat el cul de l’ampolla de plàstic amb un tap vermell i uns ulls molt bonics.
I també hem anat a l’hort per agafar terra per plantar les llavors del nostre personatge i hem aprofitat per veure les plantes de l’hort i per regar-les.
clica sobre la imatge per veure'n més
2a Setmana
Aquesta setmana ens ha visitat la Regadora Dora, ens ha portat tot el material necessari per fer l'experiment, però s'ha descomptat, per això hem aprofitat per fer una mica de matemàtiques.
Decorem amb etiquetes els gots on plantarem les llenties i les mongetes, continuem fent matemàtiques, (quantes etiquetes necessitem?)
Abans de plantar, com que tenim moltes mongetes i llenties, les obserbem bé i busquem les diferències, també aprofitem per fer, sumes i restes per parelles. (En una mà en tinc dues i a l'altra 3, quantes en tinc?...)
Tot seguit, ja podem posar cotó als pots, 2 mongetes, 2 llenties i tornar-ho a tapar amb cotó fluix. I seguim les instruccions de les etiquetes de cada pot.
Cada equip ha fet la seva hipòtesi del que creu que passarà amb el seu got, l'escriuen i ho expliquen als companys. I finalment ho pengem tot en unes cartolines on anirem enganxant les explicacions de l'experiment.
clica sobre la imatge per veure'n més
Amb aquest projecte pretenem ajudar als nens i nenes a:
Familiaritzar-se amb el mètode científic.
Fomentar el treball cooperatiu i la col·laboració.
Esforçar-se a preparar la seva part de l’experiment per tal d’explicar-la, als companys, el màxim de bé possible.
Impulsar la relació entre infants de les dues classes d’EI5.
1a sessió:
Comencem presentant el projecte a partir del conte de la Dora la regadora. L’objectiu principal d’aquest és el plantejament d’una situació per provocar preguntes als nens i nenes.
Per resoldre-les hauran de fer les seves hipòtesis sobre el naixement d’una planta en un lloc no habitual. Aquestes les anirem anotant per compartir-les amb l'altre grup classe.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
PROJECTE ELS DINOSAURES
6a SETMANA
Aquesta setmana hem acabat el projecte sobre els dinosaures. Per equips hem buscat informació sobre alguns dels dinosaures més coneguts.
clica sobre la imatge per veure'n més
Un cop hem tingut tota la informació necessària, hem fet un vídeo per poder-la compartir amb els companys i amb tots vosaltres. Esperem que us agradi.
clica sobre les imatges per veure els vídeos
5a SETMANA
clica sobre la imatge per veure'n més
4a SETMANA
clica sobre la imatge per veure'n més
3a SETMANA
2a SETMANA
Hem començat la setmana llegint els quatre punts que vam escriure, per equips, la setmana passada, del que volíem aprendre sobre els dinosaures. L'Àngels ho va apuntant a la pissarra.
COM EREN? Busquem informació, i mirem un documental, ens diuen que eren RÈPTILS, busquem fotos de rèptils, com tenen la pell, la comparem amb la del conill que ha portat el Roger, fi/rugós, pel/pell. Sortim al pati a fer fotos amb els iPads a 3 coses rugoses, que podrien semblar la pell d'un dinosaure.
També veiem un vídeo on parla del color de la pell per a camuflar-se. Sortim al pati sense bata per trobar llocs on camuflar-nos segons el color de la roba que portem.
Aprenem una cançó de dinosaures i en dibuixem un amb pintura.
COM EREN? Busquem informació i veiem que eren VERTEBRATS busquem i classifiquem altres animals vertebrats i invertebrats.
clica sobre la imatge per veure'n més
1a SETMANA
Aquesta setmana els parapentistes hem començat un projecte nou!
Vaig demanar que es pensessin de quin animal volien aprendre moltes coses, vam anar escrivint a la pissarra tots els que van anar dient.
Tot seguit vam fer una votació secreta, cada un podia votar per un dels animals de la llista. La votació va ser força renyida, però el més votat va ser els DINOSAURES.
En una altra sessió vam anar apuntant a la pissarra tot el que sabem dels dinosaures, en sabem moltes de coses!!!, però encara en volem saber més!, per això per equips hem escrit en un paper tot el que ens agradaria saber dels dinosaures...
( ( ( ( ((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))) ) ) ) )
PROJECTE D'ANTONI TÀPIES
Hem fet un mural col.lectiu sobre paper d’ambalar. Un retrat simbòlic de la classe. Una empremta dels peus i la ma de cada alumne, utilitzant també alguns símbols d'en Tàpies.
També, en una altra sessió, hem parlat del pas del temps, ja que l'autor feia servir materials vells per posar en les seves obres. Aquesta activitat l'hem fet mostrant fotos de totes les mestres d'infantil quan érem petites, així han pogut veure la diferència, també els hem ensenyat un conte antic i un de nou, han pogut observar la diferència dels colors de les pàgines així com també l'olor...
clica sobre la imatge per veure'n més
Aquesta setmana dins del projecte de Tàpies, hem treballat les textures.
Hem mostrat un seguit d’imatges amb superfícies i textures diferents que hem trobat a l’escola. Per equips els nens i nenes han fet una descoberta dels espais de l’escola sota un nou punt de vista.
Per “caçar” les textures hem creat finestres per jugar a emmarcar els detalls de les superfícies que els interessen, les han imprès sobre un paper tot fregant amb una cera. També han fet fotos amb l’Ipad de totes les textures que han trobat ii desprès les hem mostrat a l’aula.
En una altre sessió hem fet una composició amb materials naturals i un mitjó, i hi hem pintat les nostres inicials tal com feia en Tàpies.
clica sobre la imatge per veure'n mésAquesta setmana per equips hem sortit al pati a recollir diferents materials com pedres, pals, sorra...i una vegada a classe ho hem col.locat en una safata fent una composició natural. “el nostre Jardí” que podem anar modificant al llarg dels dies.
clica sobre la imatge per veure'n més
En aquesta sessió hem après a identificar els diferents tipus de materials que utilitzava aquest artista, com llana, pedres, troncs, petxines... Hem deixat que els nens i nenes ho puguin tocar, observar, olorar i escoltar, tot anomenant les seves qualitats, aspre-suau, dur-tou, quin pesa més, de quin color és...
Després, hem tocat els objectes, sense veurel's per endevinar que era cada cosa, tot reconeixent els diferents materials per les seves qualitats tàctils.
CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC
PROJECTE "EL NADAL"
Durant les darreres setmanes, hem estat treballant amb el projecte de Nadal.
Teníem molt clar quin era el nostre Producte Final; el vídeo del festival de Nadal, ja que aquest any, no ho podem celebrar en directe.
* Vam començar pintant una casa molt gran, per fer un Calendari d'Advent gegant que compartiríem amb les altres classes d'Educació Infantil.
* Després de veure el conte "del Fumera" el vàrem dibuixar.
* Per equips vàrem dibuixar el decorat que sortiria a la cançó de Nadal.
* També ens vàrem pintar uns reis per anar més guapos en el vídeo.
* També hem fet un arbre per la porta i uns pingüins per decorar les finestres.
* Durant tots aquests dies hem estat aprenent la cançó i un poema pel vídeo que esperem que us agradi molt.
Aquí teniu un recull d'algunes fotos de totes aquestes activitats…
cliqueu sobre la foto per veure'n mes
PROJECTE PARAPENT
Aquesta setmana hem acabat el projecte dels parapents. Hem construït el nostre propi parapent!! Mireu que xulos han quedat!!
CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉSLes darreres sessions del projecte les hem dedicat a veure els llocs des d'on podien tirar-se en parapent, tots tenien molt clar que el lloc més proper era des del Collbaix, ja que més d'una vegada els han vist des de lluny. Vam buscar al Google maps el lloc i vam veure que no era des del mateix Collbaix, sinó al costat. Vam buscar per on podíem arribar-hi, i també vam parlar dels mitjans de transport amb els quals hi podíem arribar, en vam fer una fitxa de recull d'informació.
CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS
Aquesta setmana, també hem rebut la visita del Robert, que ens ha explicat coses sobre l'esport del Parapent i del paracaigudisme, ens ha contestat totes les preguntes que vam preparar, a la classe, per equips, ens ha ensenyat tot el material que es necessita per fer aquest esport i fins i tot ens ha fet una petita demostració!!!
CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉSBarregem colors fent rodolar les castanyes
Aquesta setmana a l’hora de plàstica hem fet servir les castanyes per barrejar els colors. En una safata hem posat: un full, una mica de pintura de color groc, vermell i verd i per últim les castanyes. Sacsegem la safata a un costat i a l'altre, les castanyes rodolen i fan sortir els colors de la tardor.
CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE'N MÉS
PROJECTE PARAPENT
Per equips mirem diferents tipus de roba n'hem d'escollir una que ens sembli que és la roba de la vela del parapent, tenim clar que ha de ser, segons l'equip de les Estrelles de Mar n'han escollit dues, una perquè atrapi l'aigua i l'altra perquè és fina i negre, els Saltamontes tenen clar que ha de pesar poc, l'equip dels Peixos diuen que l'esponja és suau i atrapa l'aigua, els Unicorns, han escollit la roba que els ha agradat més de color, els Picatxos, han escollit la més fina, i segons els Dinosaures, ha de ser una roba fina i sense forats i especial, sortim al pati doncs hi tenim una sorpresa..
LA TARDOR
Aquesta setmana, hem experimentat amb pintura, primer hem observat fulles dels colors de la tardor, i tot seguit cada un de nosaltres els hem buscat tot fent barreges, només teníem els colors primaris (groc, vermell i blau) i mireu quina gamma de colors ens han sortit...
PROJECTE PARAPENT
Un cop decidit i entre tots votat el nom de la classe, vam començar el nou projecte sobre l'esport del PARAPENT, ja que som la classe dels Parapentistes.
Comencem fent un llistat de què sabem i el què volem saber sobre el parapent i a partir d'aquí comencem a buscar informació del què necessitaríem per poder fer parapent.Tot seguit dibuixem un parapentista cada un i després de pintar un mural els enganxem tots en el cel per poder decorar la classe, com que uns l'han dibuixat molt gran i altres molt petitet hem aprofitat per treballar el lluny i l'a prop, també hem fet una fitxa de recull del material que necessitaríem per poder fer parapent!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
pots deixar aquí el teu comentari