L'apadrinament lector és una
activitat cooperativa que es realitza en parelles (o en grups de tres) formades
per alumnes de cinquè que fan de padrins de lectura i els alumnes de P5 que fan
de fillols. Representa que l'alumne padrí adquireix el compromís principal de
vetllar per l'aprenentatge lector del seu fillol. L'ajuda a aprendre a llegir,
alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a
llegir el conte que entre tots dos aniran editant.
Ahir, a la sala d'actes, vam explicar als alumnes el funcionament, els objectius i la importància d'aquest
projecte, vam proposar les parelles, les quals anaven pujant a l'escenari per
tal de signar el contracte amb el qual es comprometen a treballar junts,
ajudant-se en tot el necessari.
Des d'aquest moment la parella
serà inseparable; això afavoreix que s'estableixi una relació personal
afectiva.
A partir d'aquí l'activitat es
desenvoluparà una hora a la setmana, mitja hora llegiran un conte que haurà
escollit el padrí, l'altra mitja hora el fillol llegirà i intentarà entendre la
pàgina del conte que el seu padrí li ha preparat, prèviament a la sessió (en
una hora de llengua catalana) entre els dos, parlaran de com pot ser el dibuix
per il·lustrar aquella pàgina, el dibuix el faran els nens/es de P5 en una
altra hora de classe.
Quina activitat més enriquidora. Segur que disfruten i aprenen molt!!!!
ResponEliminaDoncs de moment estan tots molt engrescats i amb moltes ganes de començar!!!
Elimina